Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

Οκτώβριος

Μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα και παίξαμε κατασκευάζοντας ανθρωπάκια , πουλάκια και ό,τι άλλο φαντάστηκαν τα παιδιά. 












Ζωγραφική στο καβαλέτο




 Παίξαμε με τα φρούτα.

Το φαρμακείο μας 


Κτηνιατρείο και φαρμακείο.

Με αφορμή το παραμύθι "Μαγικά Χρώματα" ξεκινάμε την εκμάθηση των βασικών χρωμάτων και τις μίξεις αυτών  για  τη δημιουργία νέων






Αυτοσχέδιες κούκλες

Η Ελένη κουρεύει την κούκλα της , τα μαλλιά της είναι από ταινία κασέτας.

Το κέφι και ο χορός δεν λείπουν ποτέ από την τάξη μας.

Βάφουμε το μπαλόνι με το αγαπημένο μας χρώμα, μετράμε τα μπαλόνια και συμπεραίνουμε ποιο  είναι το πιο δημοφιλές χρώμα στην τάξη.

Χορεύουμε το τραγούδι "Παίζουμε τα χρώματα" του Μ.Φιλιππάκη, όπου κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε διαφορετική  κίνηση/




Η βιβλιοθήκη μας γέμισε με βιβλία σχετικά με τον λύκο. Τελικά δεν είναι "κακός", τον παρεξηγήσαμε.


15 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα πλυσίματος των χεριών.


Δεν υπάρχει πιο όμορφη εικόνα. Ο Άγγελος βοηθάει τον Κωνσταντίνο να γράψει το όνομά του. 

Ζωγραφίσαμε τα μικρόβια στο αποτύπωμα της παλάμης μας και τα παρατηρήσαμε με τον μεγεθυντικό φακό.



Ευχαριστούμε πολύ την μαμά του Αναστάση που θέλησε να μας μαγειρέψει μαρμελάδα δαμάσκηνο στο φούρνο. Ήταν καταπληκτική.





Μικρόβια στα χεράκια μας!!! Φέρτε γρήγορα σαπούνι και νερό!!!




Έτοιμες οι μαρμελάδες μας.


 Την επόμενη μέρα βάλαμε μαρμελάδα στο ψωμάκι μας

Κατασκευάσαμε κουκλίτσες φρουτάκια.




Στα πλαίσια του προγράμματός μας για τον σεισμό , κόψαμε χαρτάκια και κατασκεύασαμε σπιτάκια σχηματίζοντας μία πόλη.



Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι, ένας φυλακισμένος γίγαντας. Η μάχη ανάμεσα στους θεούςτου Ολύμπου και τους Τιτάνες. Η νίκη της θεάς Αθηνάς κατά του Εγκέλαδου.










Κατασκευάσαμε ένα ηφαίστειο που από μέσα του τρέχει η "λάβα" που στο πέρασμά της τα καταστρέφει και τα καίει όλα.





Αναπαριστούμε και παρατηρούμε τι συμβαίνει στο σπίτι αλλά και στο δρόμο όταν γίνεται σεισμός πολλών ή και λίγων ρίχτερ






Άσκηση σεισμού ακούγοντας Ημισκούμπρια και το τραγούδι τους "Σεισμός,  σεισμός, έλα φιλαράκο μη σε πιάνει πανικός"





Ακούσαμε τα Ημισκούμπρια να τραγουδούν το τραγούδι για το σεισμό.

Φύλλο εργασίας για το σεισμό





Η πόλη μας είναι έτοιμη

 Η πόλη μας μετά τον σεισμό, παρατηρούμε τι έγινε

Χειροτεχνία το βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών

Έχουμε διάφορα αντικείμενα και πρέπει να επιλέξουμε ποια από αυτά πρέπει να μπουν στο σακίδιο έκτακτης ανάγκης












Κάποια αντικείμενα, όπως παιχνίδια και μαρκαδόρο, δεν μπαίνουν στο σακίδιο έκτακτης ανάγκης.

Μαθαίνουμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης



Ζωγραφίζουμε και στολίζουμε τις τάξεις μας  με σημαιάκια.








Παρακολουθούμε ένα βιντεάκι για το σεισμό







Ο πίνακας αναφοράς για τον σεισμό

Με μεγάλη προσοχή κόβουμε τα φύλλα μετάλλου για να φτιάξουμε την κατασκευή μας






Ομαδική εργασία για την 28η Οκτωβρίου.






Δραματοποίηση του παραμυθιού "Σαν παραμύθι:ο νάνος και ο γίγαντας".









Δραματοποίηση του παραμυθιού "Ο γίγαντας και ο νάνος" με αφορμή την επέτειο του ΟΧΙ.














Ετοιμαζόμαστε να κατασκευάσουμε το κανόνι της Ειρήνης

Έτοιμη η ατομική κατασκευή μας, το περιστέρι της ειρήνης με το κλαδί ελιάς




 Μαθαίνουμε για τις σημαίες άλλων κρατών










Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο ¨ Ο εχθρός ¨







Απεικόνιση παραμυθιού.




Συναρμολογούμε το puzzle της 28ης Οκτωβρίου

Φτιάχνουμε το δικό μας ΟΧΙ


Το κανόνι της Ειρήνης



Μαθαίνουμε το παρακάτω τραγουδάκι



Φύλλο εργασίας μετά την ανάγνωση  του παραμυθιού :Ο ΕΧΘΡΟΣ



Παρακολουθούμε κουκλοθέατρο πώς δύο νεράϊδες έδωσαν στην σημαία μας τα χρώματα.



Ιστορική αναδρομή του έπους του 1940 με πραγματικής φωτογραφίες της εποχής


Όλα τα παιδιά ήταν υπέροχα. Είπανε ποιήματα, τραγούδησαν
















και ετοιμάστηκαν τα φανταράκια μας και οι νοσοκόμες μας για την παρέλαση στην αυλή μας.





Χορεύουμε το μουσικοκινητικό  τραγούδι: Φθινόπωρο

Χορεύουμε το τραγούδι "Μπλε" από τα Ζουζούνια και όταν σταματάει η μουσική πρέπει να πιάσουμε κάτι χρώματος μπλε.





Βάφουμε τους κουμπαράδες μας.

Βάψαμε τα ποτήρια που προορίζονται για κουμπαράδες.


Ο μανάβης μας , μας παρουσιάζει τα φρούτα του.

Παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης και διαβάσαμε ττην τσεπούλα και τον κουμπαράκο.





Δραματοποιήσαμε το παραμύθι του Μίδα.

Ο βασιλιάς μετράει τα λεφτά του.

Εμφανίζεται η μάγισσα του δάσους για να πραγματοποιήσει την επιθυμία του να γίνεται χρυσάφι ό,τι αγγίζει.

Όμως,γίνεται  ένα χρυσό άγαλμα και η αγαπημένη του κόρη που έτρεξε να τον αγκαλιάσει,

Ο βασιλιάς και η βασίλισσα είναι πολύ λυπημένοι.

Η μάγισσα δίνει το μαγικό φίλτρο που θα κάνει και πάλι όλα όπως ήταν πριν

Η κόρη του βασιλιά έγινε και πάλι παιδάκι κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα






Ετοιμάσαμε καπέλα για να δραματοποιήσουμε το παραμύθι του τζίτζικα και του μέρμηγκα.




Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Μίδα.

Οι κουμπαράδες μας φέτος είναι το σεντούκι των πειρατών.




Οι φθινοπωρινοί καρποί μας










Κουμπαράδες βατραχάκια, είναι έτοιμοι να κλείσουν μέσα τους τα όνειρά μας



Δραματοποιούμε τον τζίτζικα και τον μέρμηγκα.

Τα μυρμήγκια μαζεύουν ακούραστα σπόρους.


Ο τεμπέλης τζίτζικας μόνο τραγουδάει και χορεύει...για δουλειά ούτε λόγος!
\

Τα μυρμήγκια τον συμβουλεύουν αλλά αυτός δεν ακούει!




Τώρα κρυώνει και πεινάει!!! 


Ευτυχώς τα μυρμήγκια δέχτηκαν να τον φιλοξενήσουν.


Ευχαριστούμε τους γονείς που παρόλο τα παιδιά τους έχουν μεγαλώσει δεν ξεχνούν ποτέ το Νηπιαγωγείο. 






Σήμερα καλωσορίσαμε τον Νοέμβριο και ψάξαμε να βρούμε τα γράμματά του.


Το εποπτικό υλικό για τα φθινοπωρινά φρούτα


Το εποπτικό υλικό για την ημέρα της αποταμίευσης

Οι απαντήσεις των παιδιών

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με πράξεις καλοσύνης. Στη συνέχεια αποτυπώθηκαν στις καρδιές που έκοψαν τα παιδιά οι πράξεις αγάπης που τα ίδια σκέφτονταν.Γιατί υπάρχουν πολλά και σημαντικά που τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν.



Τοποθετούμε τα φρούτα στον πίνακα αναφοράς.


Ομαδοποιούμε τα φρούτα, μετράμε πόσα είναι και συμπεραίνουμε ποια είναι τα λιγότερα και ποια τα περισσότερα. Η αλλαγή δεκάδας μετά το τριάντα στα σταφύλια μας δυσκόλεψε αλλά τα καταφέραμε.

΄Ηρθε η ώρα να γευτούμε τα φρούτα του φθινοπώρου.





Φθινοπωρινά φύλλα και καρποί αλλά και μία κολοκύθα.


Παιχνίδι τόμπολα με τα ζώα.




Οργανώνουμε το φαρμακείο μας, γράφουμε και κολλάμε τις τιμές στα φάρμακα.


Έτοιμο το φαρμακείο μας


Το αριθμητήριο θα μας βοηθήσει να κάνουμε πρόσθεση και να βρίσκουμε το ποσό που πρέπει να πληρώσουν οι " ασθενείς".


Έτοιμη η Σίλβια να πάει το μωρό της στον Παιδίατρο.




Δραματοποίηση το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας.











Μαθαίνω να παίζω με το αριθμητήρι. Αναγνώριση χρωμάτων, αρίθμηση, σειραθέτηση, ακολουθώ οδηγίες και βήματα. Πολύτιμο εργαλείο και ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά.



¨
 Ο λύκος μας επισκέφτηκε για να μας εκφράσει τα παράπονά του. "Δεν είμαι κακός όπως λένε τα παραμύθια. Όλα είναι μια παρεξήγηση!!!



Οι γωνιές της τάξης μας ,μετά από συζήτηση, απέκτησαν αρίθμηση που οριοθετεί το πόσα παιδιά παίζουν σε κάθε γωνιά. Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.




Τα παιδιά καλούνται να βάλουν στη σωστή σειρά τα γλωσσοπίεστρα ώστε να σχηματιστεί το όνομά τους, όπως το βλέπουν στη καρτέλα τους.



Ο φίλος μας ο λύκος μας έμαθε τις έννοιες μικρό-μεσαίο-μεγάλο. Την εφαρμόσαμε ποικιλοτρόπως....
















Υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το παιχνίδι μας με τις έννοιες αυτές.



Το εποπτικό υλικό  για τα δικαιώματα των ζώων, την περιβαλλοντική οργάνωση " Αρκτούρος" και τα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.




Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων προτάθηκε από τα παιδιά η λειτουργία κτηνιατρείου με στόχο την φροντίδα και περίθαλψη των ζώων του σχολείου μας.


Ο γιατρός αφαιρεί με προσοχή το αγκάθι από το πληγωμένο σκυλάκι, πάντα υπό το βλέμμα της έμπειρης βοηθού του.


Οι βοηθοί της κυρίας, ετοιμάζουν τα γκοφρέ για να κάνουμε τα δεντράκια.


Άλλαξε διακόσμηση η πόρτα μας, δηλώντας την ανεβασμένη μας διάθεση και ψυχολογία.

Το κτηνιατρείο μας λίγο πριν ανοίξει. Έχουν αναρτηθεί εικόνες για τη σωστή φροντίδα του κατοικιδίου μας.




Το λαγουδάκι μας επισκέφτηκε και μας διάβασε τα φοβερά νέα στην εφημερίδα: ¨Ο λύκος ξαναγύρισε" ή μήπως δεν ήταν και τόσο φοβερά νέα;


Ο λύκος μας απέδειξε για άλλη μια φορά πως τα παραμύθια κακώς τον λένε κακό!!!


Αξιοποιώντας τα γλωσσοπίεστρα με τα γράμματα του ονόματός μας κατασκευάσαμε πολύχρωμες μολυβοθήκες .



Το παρουσιολόγιό μας


Μετά το φαγητό το κέφι δεν λείπει ποτέ.

Κουκλοθέατρο "Η Κοκκινοσκουφίτσα" αλλά με άλλο τέλος....ο λύκος δεν ήταν κακός, ήταν απλά γιατρός!







Ψάχνω να βρω τα γράμματα του ονόματός μου, ενώνω τις μπλουζίτσες γραμματάκια και γράφω το όνομά μου.




Παιχνίδι στις ελεύθερες δραστηριότητες




Τα πρώτα γραμματάκια, ευχές για τον παππού και την γιαγιά.


Κόβουμε το αφρώδες για να φτιάξουμε τη θήκη γυαλιών του παππού και της γιαγιάς.

Έτοιμα τα δωράκια για τον παππού και τη γιαγιά.




Διαβάζοντας το ποίημα μας δόθηκε η ευκαιρία να πούμε πολλά μαντέματα, όπως  τι τον έχω του μπαμπά μου τον μπαμπά; Τι την έχω την αδελφή της μαμάς μου;......... Τα παιδιά  όχι μόνο τα βρήκαν αλλά το διασκέδασαν.






Το μελισσάκι μας μας βοήθησε να βρούμε τα γυαλιά του παππού και τις βελόνες της γιαγιάς.

Το εποπτικό υλικό που αναρτήθηκε για το θέμα μας: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ


"Το μαγικό καπέλο της γιαγιάς" παραμύθι που μας έδωσε την ευκαιρία να φορέσουμε κι εμείς ένα μαγικό καπέλο και να εκφραστούμε κινητικά -και όχι μόνο-με έναν τρόπο τρελό και παράξενο!





Οι κανόνες για τον ύπνο είναι απλοί και ξεκάθαροι, άραγε ποιος τους θυμάται;


Ακόμα και την ώρα του φαγητού υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να τα προσέξουμε.



Η εξέλιξη του ανθρώπου. Ο παππούς και οι γιαγιά άραγε ήταν κι αυτοί παιδιά;

Βάζουμε τις καρτέλες στη σειρά.




Παγκόσμια Ημέρα του παππού και της γιαγιάς. Χρόνια πολλά σε όλους να είναι γεροί να σκορπούν απλόχερα την αγάπη τους στα παιδιά και στα εγγονάκια τους.

Παρατηρήσαμε ορισμένους πίνακες ζωγραφικής αφιερωμένους στον παππού και τη γιαγιά.
 Στη συνέχεια η νηπιαγωγός διαβάζει φράσεις-λεζάντες και τα παιδιά καλούνται να βρουν τον πίνακα που αντιστοιχούν.





Φύλλο εργασίας.



Παίζοντας το παιχνίδι "Ο βασιλιάς της ησυχίας"


Συζητήσαμε τι κάνουμε με τον παππού και τη γιαγιά .Στη συνέχεια, τέθηκε η ερώτηση " Γιατί αγαπώ τον παππού και τη γιαγιά;" και καταγράφηκαν οι απαντήσεις των παιδιών.

Όση ώρα οι φίλοι μας κοιμούνται, οι υπόλοιποι μαθαίνουν να διπλώνουν όμορφα τα σεντονάκια τους.







Αυτοσχέδιες κούκλες των παιδιών


Γνωρίσαμε τα ονόματα των φίλων μας, μήπως αναγνωρίζουμε και τα παντουφλάκια τους; Και το παιχνίδι άρχισε.





Το πειρατικό μας ημερολόγιο


Το χαλάκι μας γέμισε με φθινοπωρινά φύλλα. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την κόκκινη και την κίτρινη. Πρέπει η κάθε ομάδα να μαζέψει τα φύλλα της, να βρούνε τα φύλλα που έχουν γραμματάκι και να τα ενώσουν για να σχηματιστεί η λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.






Την ώρα που βάφουμε το αρκουδάκι μας,ατομική κατασκευή για την ημέρα των ζώων

Οι ομάδες υπηρεσίας και τα καθήκοντά τους.

Διαβάσαμε το παραμύθι : Οι γιαγιάδες με τα γιο - γιο και στο φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε γυαλιά στη γιαγιά και μουστάκι στον παππού.


4 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. 

Οι μάσκες μας με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων.




Αινίγματα με τα ζωάκια.










Ο χορός δεν λείπει ποτέ από την ταξη μας.

Γίναμε γιαγιάδες και παππούδες









Διαβάσαμε το παραμύθι το Τικ και το Τακ.


Ζωγραφίσαμε τι είναι αυτό που μας πληγώνει. Όταν κάποις με μαλώνει

Όταν κάποιος με σπρώχνει

Όταν κάποιος με μαλώνει

Όταν κάποιος μου πετάει πέτρες

Όταν κάποιος με μαλώνει και μου φωνάζει

Όταν κάποιος μου πετάει πέτρες









Όλοι μαζί παρακολουθούμε κουκλοθέατρο:Οι ταλαιπωρίες του παππού.




Παίζουν κουκλοθέατρο με τις αυτοσχέδιες κούκλες τους.

Μια που είναι η παγκόσμια μέρα των ζώων φέραμε στην τάξη μας κτηνιατρείο και σπα για τα ζωάκια.


Το σπα των ζώων

Ζωγραφίσαμε ένα λιοντάρι



Ετοιμαζόμαστε για το φαρμακείο μας.

Ζωγραφική στο καβαλέτο.

Κουκλοθέατρο. Τα σκυλάκια μας λένε τα παράπονά τους.



Γνωρίσαμε τα αποδημητικά πουλιά, ακούσαμε το κελάηδισμά τους και παίξαμε.


Διαβάσαμε  και ζωγραφίσαμε το παραμύθι: ΞΟΥΤ, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ζώων





Έτοιμα τα αρκουδάκια μας.



Κουκλοθέατρο , το λιοντάρι θέλει να πάει στο ζωολογικό κήπο.




Διαβάσαμε το βιβλίο και βρήκαμε τρόπους για να βοηθήσουμε τα ζώα να μην εξαφανιστούν.