Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Stem-Ρομποτική Ο κύκλος του νερού

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Θεματική ενότητα: Stem-Ρομποτική

Ο κύκλος του νερού

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα project βασισμένο σε δραστηριότητες STΕM με κύριο περιβαλλοντικό θέμα τον κύκλο του νερού. Αξιοποιώντας την Εκπαιδευτική Ρομποτική τα παιδιά μυούνται στις βασικές γνώσεις του προγραμματισμού με στόχο οι μικροί μαθητές ασυναίσθητα και αυθόρμητα στην αρχή και πιο οργανωμένα και στοχευμένα στη συνέχεια, να εμπλέκονται με πάρα πολλές τέτοιου είδους διαδικασίες και δραστηριότητες, αναπτύσσοντας και αξιοποιώντας το ατομικό δυναμικό τους και φτάνοντας σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα. 

Στόχος του προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κύκλο του νερού,να κατανοήσουν την χρησιμότητά του νερού στη ζωή μας, να πειραματιστούν, να προβλέψουν και να εκτιμήσουν τα αποτελέσματα από την διεξαγωγή των πειραμάτων, να εμπλακούν σε δραστηριότητες που αφορούν τη σωστή διαχείριση του νερού.

Από το χιόνι στην αυλή... σε ένα ταξίδι γνώσης! ❄️

Η ενασχόλησή μας με τον κύκλο του νερού ξεκίνησε με αφορμή το χιόνι που έπεσε και την παρατήρησή μας στην αυλή του σχολείου.

Το πρώτο μέρος των δραστηριοτήτων μας περιλαμβάνεται στην ανάρτησή μας  Δράσεις ενεργού πολίτη, όπου εστιάσαμε στη σημασία του νερού και τη διαχείρισή του. 

Καθώς τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, επεκτείναμε το θέμα μας στη ζωή στους πάγους.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες,πειράματα, μουσικοκινητικά παιχνίδια,  συζητήσεις και δημιουργικές εργασίες, τα παιδιά έγιναν μικροί εξερευνητές του νερού και της ζωής στους πάγους, αναπτύσσοντας παράλληλα περιβαλλοντική συνείδηση ​​και προβληματισμό για τον πλανήτη μας! 


Είναι χειμώνας και ο καιρός έχει αλλάξει. Τα παιδιά έχουν παρατηρήσει ήδη τις αλλαγές. Οι βροχές αλλα και το χιόνι των τελευταίων ημερών αποτέλεσαν σημείο αναφοράς και συζήτησης για το θέμα του νερού, της βροχής και του χιονιού. Μέσα από ερωταπαντήσεις και καταιγισμό ιδεών ανιχνεύοντιαι οι απόψεις και οι γνώσεις των παιδιών για το φαινόμενο καθώς και οι απορίες τους.

Χιόνι στην αυλή μας

Το πρωί, τα παιδιά ανακάλυψαν κάτι ξεχωριστό στην αυλή του σχολείου μας: ένα μικρό κομμάτι χιονιού, ό,τι είχε απομείνει από έναν χιονάνθρωπο που κάποτε στεκόταν εκεί. Με ενθουσιασμό το άγγιξαν, το ένιωσαν στα χέρια τους και παρατήρησαν πώς έλιωνε σιγά-σιγά.

Αυτή η ανακάλυψη έγινε η αφορμή για μια όμορφη συζήτηση γύρω από τον κύκλο του νερού. Πώς το χιόνι γίνεται νερό; Πού πηγαίνει όταν λιώνει; Και πώς μπορεί κάποια μέρα να ξαναγίνει χιόνι; Μέσα από την παρατήρηση και την εμπειρία, τα παιδιά κατάλαβαν πως το νερό ταξιδεύει, αλλάζει μορφές και επιστρέφει ξανά και ξανά στη φύση.

1η μέρα


2η μέρα



                                   Παρακολουθήσαμε το παραμύθι 

                            Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει



Δόθηκε ατομικό φύλλο εργασίας


Μαθαίνουμε το αίνιγμα "Το χρώμα μου είναι λευκό, πέφτω απαλά από τον ουρανό, τη φύση στα άσπρα τη στολίζω και στα παιδιά χαρά σκορπίζω. Τι είναι;"

Φτιάχνουμε χιόνι (με αφρό ξυρίσματος και σόδα) και χιοναθρωπάκια μέσα στην τάξη













Ατομική κατασκευή χιονανθρώπου (με κάλτσα και ρύζι).




Χορέψαμε το τραγούδι μουσικοκινητικής αγωγής
Τα παιδιά χορεύουν και ένα ένα ‘λιώνουν’ όπως οι χιονάνθρωποι.


                       Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό και χιουμοριστικό βίντεο:
                                                      Η ζωή μιας χιονονιφάδας 

Ο χορός των χιονονιφάδων.
Εκτυπώθηκαν εικόνες με διάφορα σχέδια χιονονιφάδων . Κόπηκε κάθε χιονονιφάδα στη μέση. Κάθε παιδί διάλεξε μισή χιονονιφάδα. Στη διάρκεια της μουσικής τα παιδιά χόρευαν ελεύθερα στο χώρο.. Μόλις σταματούσε η μουσική έπρεπε να βρουν το άλλο μισό της χιονονιφάδας τους.












Παρακολουθήσαμε το παραμύθι Ο μεγάλος χνουδωτός 


Ακουλούθησε ατομικό φύλλο εργασίας

Στον μαγικό κόσμο του νηπιαγωγείου όλα είναι πιθανά!
Η τάξη μας απέκτησε ένα ιγκλού!


Ψαρεύουμε σαν τους Ινουίτ.


 Μαθηματικά με τον Μεγάλο Χνουδωτό. Τα παιδιά ταΐζουν την πολική αρκούδα τόσα ψαράκια όσα γράφει το πιγκουινάκι.





Μια μέρα στο νηπιαγωγείο έφτασε γράμμα από τον φίλο μας τον Έλμερ τον παρδαλό Ελέφαντα.

Το γράμμα του Έλμερ κινητοποίησε τα παιδιά που αμέσως σκέφτηκαν και σχεδίασαν τις λύσεις για το πρόβλημα του Έλμερ και την ίδια κιόλας μέρα του στείλαμε τις προτάσεις μας για την απελευθέρωσή του από τον πάγο.

Σε 2 μέρες ήρθαν τα νέα!

Για να προσεγγίσουμε βιωματικά πώς μπορούμε να απελευθερώσουμε εγκλωβισμένα στον πάγο ζωάκια αλλά και πώς να λιώσουμε τον πάγο, πραγματοποιήσαμε το εξής πείραμα :
Κάθε παιδί διάλεξε ένα ζωάκι , το τοποθέτησε σε ένα μπολάκι με νερό και το έβαλε στην κατάψυξη. Την επόμενη μέρα χρησιμοποιήσαμε τις γνώσεις μας, τα εργαλεία μας και τη φαντασία μας για να απελευθερώσουμε τους τετράποδους φίλους μας.

Την επόμενη μέρα



















Στη συνέχεια μαθαίνουμε για τα ζώα των Πάγων στην αρκτική και στην ανταρκτική.
Δημιουργούμε τη δική μας αφίσα "Τα ζώα των πάγων"





 
Παρακολουθήσαμε ταινία πίνοντας ζεστή σοκολάτα.


 Πατήστε για να μάθετε για τον θαλάσσιο ίππο και να παίξετεΠατήστε πάνω σε όλους τους θαλάσσιους ίππους.     Θαλάσσιος Ίππος




 Πατήστε πάνω σε κάθε ζωάκι  ΠΟΛΙΚΗ ΑΡΚΟΥΔΑ