ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2022-23

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης

Ημερομηνία Εξαγωγής: 12/11/2022

Σχολική Μονάδα: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΓΥΝΩΝ - 9190358

Στόχος Βελτίωσης:

Στόχος μας είναι ο εξωραϊσμός και ο εκσυγχρονισμός του σχολείου εσωτερικά και κυρίως εξωτερικά με έμφαση στον αύλειο χώρο, για αξιοποίηση του παιχνιδιού και άλλων πτυχών βιωματικής μάθησης, ενισχύοντας παράλληλα τις σχέσεις μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Σχέδιο Δράσης: Τρέχω, παίζω και γελώ το σχολείο μου αγαπώ.

Άξονας: Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Συντονιστής Δράσης: ΖΑΧΑΡΙΑ ΜΑΡΙΝΑ

Α. Σχεδιασμός της Δράσης

Αναγκαιότητα -Αναγκαιότητα - Στόχοι

Στόχος του σχεδίου δράσης μας τη φετινή σχολική χρονιά είναι ο εκσυγχρονισμός του σχολείου εσωτερικά, και ο εξωραϊσμός και η αξιοποίηση του αύλειου χώρου του σχολείου μας ώστε να ενθαρρύνει τη βιωματική μάθηση, αλλά και η εμπλοκή των γονέων σε υπαίθριες δραστηριότητες.

Πιο συγκεκριμένα, προτεραιότητα αποτελεί η δημιουργία γωνιά υπολογιστή στην τάξη που να είναι ασφαλής και αναπτυξιακά κατάλληλη για τους μαθητές μας (απόκρυψη καλωδίων, στερέωση οθόνης κλπ). Παράλληλα, ο εξωτερικός χώρος του Νηπιαγωγείου χρήζει συντήρησης και αναδιαμόρφωσης, ώστε να είναι φιλικός, ασφαλής, γεμάτος ερεθίσματα και να ενθαρρύνει την ανακάλυψη και την αυτενέργεια.

Ο αύλειος χώρος του σχολείου χρησιμοποιείται για υπαίθρια εκπαίδευση, έχοντας τους παρακάτω στόχους για τους μαθητές:

• Η ανάπτυξη δεξιοτήτων για επίλυση προβλημάτων

• Η ενίσχυση της ομαδικής εργασίας

• Η ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων

• Η κατανόηση του φυσικού περιβάλλοντος

• Η προαγωγή του πνεύματος

Με την αρωγή των μελών της σχολικής κοινότητας αλλά και άλλων φορέων, στοχεύουμε στην αναδιαμόρφωση του περιβάλλοντος ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τους παραπάνω στόχους.

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

1ο Τρίμηνο:

-Σχεδιασμός Παρεμβάσεων

-Σχεδιασμός από τους μαθητές της αυλής που ονειρεύονται

-Ενημέρωση των γονέων για το σχέδιο δράσης του Νηπιαγωγείου μας και για το ρόλο της υπαίθριας εκπαίδευσης στην καλλιέργεια δεξιοτήτων των μαθητών μας.

-Καταγραφή των αναγκών και ενημέρωση των αρμοδίων φορέων (Δήμος, Σχολική επιτροπή) για τις αναγκαίες επεμβάσεις και τον εξωραϊσμό της αυλής.

-Αποστολή αιτημάτων χορηγίας για υλικοτεχνικό εξοπλισμό σε Ιδρύματα και Εταιρίες.

-Συμμετοχή του σχολείου μας στην Παγκόσμια Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης,

σε συνεργασία με τους γονείς (Λιομάζωμα)

Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης για την Αειφορία και την Υπαίθρια Εκπαίδευση.

2ο Τρίμηνο

-Βάψιμο εξωτερικού χώρου

-Δημιουργία γωνιά υπολογιστή

-Τοποθέτηση οθόνης προβολής για προτζέκτορα στην τάξη

-Δημιουργία υπαίθριων γωνιών μάθησης (γωνιά ανασκαφών, εργαλείων,

μετεωρολόγων) και ανάπτυξη βιωματικών δραστηριοτήτων στις συγκεκριμένες

περιοχές

-Δημιουργία λαχανόκηπου, σε συνεργασία με τους γονείς

-Δενδροφύτευση, σε συνεργασία με τους γονείς

-Ανάπλαση αυλής , σε συνεργασία με τους γονείς

-Συμμετοχή στο Διαγωνισμό της ΕΕΛΛΑΚ με θέμα την Πράσινη Ανάπτυξη και

σχεδιασμός ενός αυτοματοποιημένου έξυπνου τρόπου ποτίσματος των φυτών

της αυλής μας.

3ο Τρίμηνο

-Φροντίδα, παρακολούθηση και καταγραφή της ανάπτυξης των φυτών

-Δημιουργία κάτοψης της αυλής μας από τους μαθητές

-Δημιουργία ηλεκτρονικής εφημερίδας με τις ενέργειες και τις δραστηριότητες

του σχεδίου δράσης μας

-Διάχυση των δράσεών μας στο ιστολόγιο του σχολείου μας

-Εκδήλωση ανοιχτή προς τα μέλη της σχολικής κοινότητας με παιχνίδια

βιωματικής μάθησης, την Ημέρα Περιβάλλοντος

-Αξιολόγηση των παρεμβάσεων

Πόροι – μέσα - ερευνητικά εργαλεία

Πόροι - Μέσα:

Η ανάπλαση του εξωτερικού χώρου αλλά και ο εκσυγχρονισμός των τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, απαιτεί υλικοτεχνικό εξοπλισμό αλλά και εργασίες.

Θα επιδιώξουμε την αρωγή και συνεργασία με:

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου,

Δήμο Λαγκαδά,

Σχολική Επιτροπή,

Τμήμα Πρασίνου,

Δασαρχείο,

ΤΙΤΑΝ,

Ιδρυμα Καρέλια,

Ίδρυμα ΔΕΣΜΟΣ,

Σκλαβενίτης,

ΕυρωπαΙκή Επιτροπή, για την προμήθεια των υλικών και του απαιτούμενου εξοπλισμού.

Ερευνητικά εργαλεία:

1. Θα διαμοιραστεί ερωτηματολόγιο στους μαθητές για το βαθμό ικανοποίησής τους σχετικά με τον αύλειο χώρο πριν και μετά την παρέμβαση.

2. Θα τηρηθεί μηνιαίο ημερολόγιο καταγραφής δραστηριοτήτων

3. Θα ζητηθούν προτάσεις διαμόρφωσης του χώρου από επιστημονικούς συνεργάτες,