Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

Φεβρουάριος


Το ψηφιακό μας παραμύθι για αυτή τη βδομάδα είναι το


Παιχνίδι εκμάθησης αριθμών, αναγνώρισης, αρίθμησης, ταύτισης αλλά κυρίως διασκέδασης.
Οι μικροί ψαράδες Εσκιμώοι πρέπει να βρουν το σωστό ιγκλού με τον αριθμό τους και να ψαρέψουν τον σωστό αριθμό ψαριών.










Ψάχνουμε τρόπο  να φτιάξουμε "εστία" για το αυτοσχέδιο γήπεδο χόκεϊ που ετοιμάζουμε.



Έτοιμα τα γήπεδα χόκεϊ.


Προς τα που είναι ο βόρειος πόλος κυρία; Ας το ανακαλύψουμε στην υδρόγειο σφαίρα μας
και ας γνωρίσουμε τους Εσκιμώους μέσα από την λογοτεχνία.




Ο κόσμος των Εσκιμώων συνεχίζει να μας συναρπάζει...


Είπαμε να μεταμορφωθούμε και εμείς...μια που έρχεται και η Αποκριά!


Αφού δεν μπορούμε να πάμε στα χιονοδρομικά για σκι, κάνουμε σκι στην τάξη.















Το κράνος και τα γάντια ενός χιονοδρόμου.
Το εποπτικό μας υλικό για τα χειμερινά αθλήματα.

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι "Ο Αρλεκίνος". 
Πατήστε στον σύνδεσμο για να το δείτε κι εσείς

https://video.link/w/LyoWb

Στη συνέχεια φτιάξαμε τον δικό μας Αρλεκίνο, κολλώντας πολύχρωμους ρόμβους.





Με τον Αρλεκίνο μας διακοσμήσαμε την πόρτα της τάξης.










Κόβουμε τις δικές μας μάσκες για να πάμε στο χορό.






Χορεύουμε το τραγουδάκι "Η στολή του Αρλεκίνου"










Ο Πικάσο μας έδωσε την ευκαιρία να ζωγραφίσουμε τον Αρλεκίνο από μια άλλη οπτική...












Η τάξη μας άρχισε να γεμίζει με λίγη τρέλα από την αποκριά.





 Ο Βασιλιάς Καρνάβαλος μας παρακολουθεί ως άγρυπνος φρουρός της χαράς, του γέλιου και της διασκέδασης.












Φτιάχνουμε γύψο. Βάζουμε νερό και γύψο...

Ανακατεύουμε...
Ρίχνουμε το μείγμα μας σε καλούπια...



Και έτοιμες οι βενετσιάνικες μάσκες μας.

Τις βάφουμε χρυσές.






Η μέρα και η νύχτα. Πότε έχουμε μέρα και πότε νύχτα και γιατί;


Για να κατανοήσουμε καλύτερα το φαινόμενο της μέρας και της νύχτας, καθώς και την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο, παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βιντεάκια.










Μπρρρρρ!!!! τι κρύο είναι αυτό...εδώ στον Βόρειο Πόλο!
Ευτυχώς ντύθηκα ζεστά!


Χρησιμοποιώντας ένα καπάκι για μπάλα και δυο κουτάλια για μπαστούνια, παίζουμε χόκεϊ






Βάφουμε βενετσιάνικες μάσκες.



Παρακολουθήσαμε το βίντεο "Ένα γράμμα μια ιστορία" για το γράμμα Γγ και καταγράψαμε λέξεις που ξεκινούν από Γγ.
Πατήστε τον σύνδεσμο για να το δείτε κι εσείς

https://video.link/w/ATnWb


Ο Αρλεκίνος μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με τις έννοιες μεγάλο, μεσαίο, μικρό...και να βάλουμε σε μια σωστή σειρά( μεγέθους ) ποικίλα αντικείμενα της τάξης μας.






Ο Φεβρουάριος μας αποχαιρέτησε με μία πανέμορφη ημέρα, γι΄ αυτό κι εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να παίξουμε και να απολαύσουμε τον ήλιο. Τα παιδιά το χάρηκαν πάρα πολύ.




Το ψηφιακό μας παραμύθι για αυτή τη βδομάδα είναι " Ο μεγάλος χνουδωτός ",της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη. Για να παρακολουθήσετε το παραμύθι , πατήστε εδώ.





Έχετε διάθεση για χορό; Αν ναι ετοιμαστείτε να χορέψετε και να παγώσετε. Πατήστε εδώ.



Τα σχολεία ήταν κλειστά για τρεις ημέρες λόγω καιρικών συνθηκών και μόλις τα παιδιά πήγαν σχολείο ήρθαν πρωί πρωί  τα καινούρια μας παιχνίδια που τα περίμεναν με τόση αγωνία. Και για δύο τμήματα, στεφάνια....
ένα ξύλινο κάστρο  και 

ένα ξύλινο κουκλόσπιτο με τα έπιπλά του και όλη την οικογένεια.



 Όλα τα παιδιά τρελάθηκαν από τη χαρά τους. Ευχαριστούμε όλους τους γονείς, γιατί χάρις στη δική σας βοήθεια μπορέσαμε να αγοράσουμε τόσο όμορφα παιχνίδια.

Γνωριμία με τη χώρα των εσκιμώων.




Χάρηκαν τόσο πολύ τα καινούρια τους παιχνίδια και μετά το φαγητό ένωσαν τα κρεβατάκια και έκαναν "κατασκήνωση".

Ζωγραφιές στην ελεύθερη απασχόληση,












Προσεγγίζουμε τους εσκιμώους και μέσα από τα μαθηματικά και τη γλώσσα.


Τα  χειμερινά σπορ έχουν την τιμητική τους .
Πατήστε στους συνδέσμους για να παρακολουθήσετε σχετικά βιντεάκια.

https://video.link/w/DFDTb


https://video.link/w/ZFDTb

Πατήστε στον σύνδεσμο για να παίξετε το παιχνίδι "Αθλήματα στον πάγο ή στο χιόνι"      

    https://learningapps.org/watch?v=pe8cgub5k21


Μαθαίνουμε κι εμείς να κάνουμε πατινάζ(ατομική κατασκευή)






Γνωρίσαμε τον κόσμο των εσκιμώων. Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε πώς χτίζετε ένα ιγκλού.


ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

https://learningapps.org/watch?v=pe3czudq221

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

https://learningapps.org/watch?v=pckqbjric21



Οι εργασίες μας για το γράμμα Ββ









Μάθαμε για τον θαλάσσιο ίππο, ένα ακόμα ζωάκι που ζει στην αρκτική. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τον θαλάσσιο ίππο και να παίξεις , πάτησε εδώ. Πάτησε ακόμα παρουσίαση και το ταξίδι στο Βόρειο Πόλο ξεκινά.


ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΤΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

https://learningapps.org/watch?v=pxmyga1wk21



ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ "ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Ββ"

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ.

https://video.link/w/5DrSb


ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΟ Ββ


ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ




































Δεύτερο μέρος , τα ζώα των πάγων. Πατήστε πάνω στα ζωάκια και καλή διασκέδαση. Πατήστε εδώ


Πατήστε στον σύνδεσμο για να παίξετε το παιχνίδι
https://learningapps.org/watch?v=pwok1p6ht21



Πατήστε πάνω στα ζώα του πάγου και καλή διασκέδαση. Πατήστε εδώ.


Το ψηφιακό μας παραμύθι για αυτή τη βδομάδα είναι: 


Υπέροχες φωτογραφίες από τον Σταύρο και τον Χρήστο

Υπέροχες δημιουργίες από τα παιδιά. Μαθαίνουμε το 4 και ζωγραφίζουμε κάτι χαρακτηριστικό από τις 4 εποχές.











Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο γονέων για τα βασιλοπιτάκια και τα δωράκια.

Το φλουρί το κέρδισαν ο Νάσος και 


ο Ιωάννης.

  
Η ομάδα μας έχει αποκτήσει μεγάλη αγάπη για τα παζλ. Επιδεξιότητα, παρατηρητικότητα, λεπτή κινητικότητα και συνεργασία. Ό,τι καλύτερο για τα παιδιά!

Κολλάμε ποπ - κορν στο κλαδί.

Έτοιμα τα κλαδάκια αμυγδαλιάς.


Παρακολουθήσαμε τον Μύθο της Αμυγδαλιάς. Για να δείτε τον μύθο πατήστε εδώ.


Ακούσαμε το τραγούδι της ανθισμένης αμυγδαλιάς. Για να ακούσετε το τραγούδι , πατήστε εδώ.



Το πρώτο κλαδάκι αμυγδαλιάς κατέφτασε στην τάξη μας από την κυρία Αθανασία. Την ευχαριστούμε πολύ.

Τα παιδιά τρελαίνονται για γυμναστική.

Τι λέτε πάμε να κάνουμε γυμναστική; Πατήστε εδώ.



                                              Απεικόνιση του μύθου της Αμυγδαλιάς.


Γνωρίζουμε το δέντρο της αμυγδαλιάς,  τι παράγει, που το χρησιμοποιούμε....


                                       Επεξεργασία ποιήματος για την αμυγδαλιά. 


Φτιάχνουμε κατασκευή, πίνακα ζωγραφικής, με θέμα την Αμυγδαλιά, με τυπώματα από μπουκάλι.



Δραματοποιούμε τον μύθο της Αμυγδαλιάς. 
Ο πατέρας και η μητέρα  της Αμυγδαλιάς στον πύργο τους.

Η Αμυγδαλιά κοιτάει έξω την βροχή και το χιόνι.

Η βροχούλα  χορεύει μπροστά στο παράθυρό της.


Τα δεντράκια κουνούν τα  κλαδιά τους καθώς ο άνεμος φυσά δυνατά.




Οι χιονούλες και τα αστεράκια χορεύουν κι αυτά μπροστά της.





Εμφανίστηκε και ο δυνατός Βοριάς που μόλις είδε την Αμυγδαλιά την ερωτεύτηκε.



Μεταμορφώθηκε σε όμορφο ιππότη και της ζήτησε να παντρευτούν. 
Η Αμυγδαλιά ξαφνιάστηκε.

Η Αμυγδαλιά ζήτησε τη συμβουλή των γονιών της  κι εκείνοι της είπαν να μη βιαστεί και να γνωρίσει πρώτα το άγνωστο παλικάρι.

Όμως η Αμυγδαλιά δεν τους άκουσε και βγήκε από τον πύργο να συναντήσει τον ιππότη της.

Ο Βοριάς όμως ήταν τόσο παγερός που η Αμυγδαλιά πάγωσε κι εκείνος ήταν απαρηγόρητος.

Από τότε και κάθε χρόνο, τον Χειμώνα, η Αμυγδαλιά στολίζεται με τα άσπρα της ανθάκια σα νυφούλα και περιμένει να συναντήσει τον ιππότη της, τον Βοριά.




Όλοι μαζί, η βροχή, τα δέντρα, ο αέρας, οι χιονούλες και τα αστεράκια γιορτάζουν τη συνάντησή του Βοριά και της Αμυγδαλιάς, χορεύουν και γλεντούν.






Το εποπτικό μας υλικό για την Αμυγδαλιά.





Εικονογράφηση του μύθου της Αμυγδαλιάς.



                               Ανασυνθέτοντας τον πίνακα του Βαν Γκονγκ  Αμυγδαλιά.



Χορεύουμε το τραγούδι: H ΜΥΓΔΑΛΙΑ
Πατήστε στον σύνδεσμο για να το ακούσετε.







              Επεξεργαστήκαμε την υπέροχη αυτή ιστορία και την δραματοποιήσαμε.






           Εικονόλεξα με την υπόθεση της παραπάνω ιστορίας. Ας την διαβάσουμε παρέα.



  
                 Τελειώνοντας την κατασκευή μας βάζουμε και τον τίτλο του έργου μας.


Οι φίλοι μας εμπλούτισαν τη γωνιά του μάστορα με βιβλίο και κούκλο. Άλλωστε το μαγαζάκι μας έχει τι όνομά του.


Η μαμά της αμυγδαλιάς φροντίζει την κόρη της κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του πατέρα της.


 
Συζητάνε για τους κινδύνους του έξω κόσμου και αποφασίζουν να μην επιτρέψουν στην κόρη τους να βγει.


Καημένη Αμυγδαλιά βλέπει τα πάντα από το παράθυρό της χωρίς να μπορεί να τα χαρεί από κοντά!

Οι αυστηροί γονείς από την υπερβολή αγάπη τους κλειδώνουν την κόρη τους στο κάστρο.


          Η βροχή καταφθάνει....δροσίζει τη γη ποτίζει τα δέντρα....




...οι χιονούλες μαζί με τα αστεράκια χορεύουν ρυθμικά έξω από το κάστρο.



Ξάφνου ένα όμορφο παλικάρι καταφθάνει έξω από το παράθυρό της. Την αγάπησε αμέσως....


Η Αμυγδαλιά ζητά να βγει, να συναντήσει τον νέο αλλά οι δικοί της δεν ακούν κουβέντα...


...ο νεαρός Βοριάς, μεταμορφωμένος πια σε άνθρωπο έρχεται να τη συναντήσει...

...
....και μόλις οι γονείς κοιμήθηκαν...η μικρή το έσκασε...



....συνάντησε τον αγαπημένο της, αλλά με την πρώτη αγκαλιά...


 
...τι συμφορά! πάγωσε!!!


...όλοι έτρεξαν να τη βοηθήσουν αλλά μάταια...





Οι γονείς της δεν πίστευαν στα μάτια τους...την καημενούλα!


Όμως ο θεός τη λυπήθηκε και έστειλε τα στοιχεία της φύσης, τους φίλους της να την βοηθήσουν και να την μεταμορφώσουν σε ένα πανέμορφο δέντρο, την Αμυγδαλιά.







Οι θεατές μας αποθανάτισαν κάθε στιγμή του έργου με διάφορα τεχνολογικά μέσα.


Μαθαίνουμε το τραγουδάκι "Η μικρούλα Μυγδαλιά"



Ο μύθος της Αμυγδαλιάς σε βιβλιαράκι  με  σχήμα άνθους , εικονογραφημένος από τα παιδιά.











                 Ο Άγγελος έφερε να μας δείξει τα κιάλια του. Πολύ εντυπωσιακά!



Ο παγωτατζής. Παιχνίδι ρόλων για εκμάθηση αριθμών, πλήθους και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. 




Μαθαίνουμε τους αριθμούς 1, 2 και 3











Καταγράφουμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Ππ αφού παρακολουθήσαμε το σχετικό βιντεάκι από τη σειρά "Ενα γράμμα μια ιστορία".
Πατήστε στον σύνδεσμο για να το παρακολουθήσετε.

Τα γράμματα της αλφαβήτα που έχουμε μάθει.

Γνωρίσαμε την πολική αρκούδα. Παρακολουθήσαμε τη ζωή της στους πάγους. Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ.


Γράφουμε τα μέρη της αρκούδας.







Παιχνίδι. Ήρθε η ώρα να ταΐσουμε την πολική μας αρκούδα. Χρειαζόμαστε ένα ζάρι και ψαράκια.


Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες. Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και όσες βούλες έχει το ζάρι, τόσα ψάρια πρέπει να ταΐσουν την αρκούδα μας. Νικήτρια η ομάδα που θα τελειώσει  πρώτη τα ψάρια της.



Μόλις ξυπνήσαμε και ο χορός δεν λείπει ποτέ από την τάξη μας.






Για να παρακολουθήσετε το ψηφιακό μας παραμύθι πατήστε πάνω στον τίτλο :

 " Το ουράνιο τόξο της Μανταλένας. "

Kαλωσορίσαμε τον Φεβρουάριο και παίζουμε στον υπολογιστή παιχνίδια για τον μήνα μας.


Oμαδική εργασία: Τα πολικά ζώα







Η ομαδική μας εργασία ολοκληρωμένη


Παρακολουθήσαμε τον μαγικό κόσμο των πιγκουίνων. Για να παρακολουθήσετε το βίντεο , πατήστε εδώ.


Συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας για τον Φεβρουάριο.




Κάνουμε γυμναστική με το "Το τραγούδι των πιγκουίνων"(μουσικοκινητική αγωγή)
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να το παρακολουθήσετε.




Είσαστε έτοιμοι για λίγη γυμναστική; Πατήστε εδώ.

Εργασίες από την δανειστική βιβλιοθήκη μας.






Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι για τους δώδεκα μήνες. Για να το δείτε πατήστε εδώ.

Κόβουμε χρήμα για τα ψώνια μας από το "Παντοπωλείο Λαγυνών",το μαγαζάκι μας.





Παρακολουθήσαμε τον μύθο για τον Φεβρουάριο.

Φύλλο εργασίας για τον μύθο του Φεβρουαρίου.








             Απεικονίσαμε τον Φεβρουάριο, όπως τον φανταζόμαστε μέσα σε τρελό χαρτοπόλεμο.


















Ο παππούς ο Χρόνος μας γνώρισε τον Φεβρουάριο, τον κουτσό εγγονό του, που σκορπά το κέφι και τη χαρά.


                      Ο Φεβρουάριος έχει πολλές παροιμίες. Επεξεργαστήκαμε την πιο γνωστή.


Ξεκινήσανε οι "δοκιμασίες" με τους αριθμούς, που τόσα αρέσουν στα παιδιά. Εδώ βλέπετε τη συλλογή από τα τέσσερα αντικείμενα που έπρεπε να φέρουν κάποια παιδιά.

Παιχνίδι με το Μελισσάκι μας (bee bot). Κάθε παιδί  προγραμματίζει  την μελισσούλα  να κατευθυνθεί στο ζωάκι των πάγων που έχει επιλέξει.





Οι κάρτες  επιλογής 









Έτοιμα κιόλας τα παζλ 


Στο Νηπιαγωγείο μας δεν πετάμε τίποτα. Μαζέψαμε ρολά κουζίνας και ρολά από το χαρτί τουαλέτας και κάναμε διάφορες κατασκευές. Η Ελένη έκανε κιάλια.


             Ένα σκέπαστρο για να παρκάρουν τα αμάξια τους ή για να κάθονται οι κούκλες τους.

Μία κούκλα

Η ζωγραφιά με τις παλάμες μας για τον μήνα Φεβρουάριο.






Έτοιμο το Παντοπωλείο Λαγυνών




                                                 Φύλλο εργασίας με το γράμμα Φ, όπως λέμε Φεβρουάριος.



Μια που ο καιρός ήταν καλός σκεφτήκαμε να παίξουμε ...............survivor. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.










Η χαρά της νίκης




Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο για τον Φεβρουάριο

Για να παρακολουθήσετε το βίντεο πατήστε εδώ.


Ποια είναι η αλκυόνα; Ποιος μύθος υπάρχει γύρω από το όνομά της και τη ζωή της; που ζει; πως τρέφεται; που χτίζει τη φωλιά της; 



      Προετοιμασία της κατασκευής για την Αλκυόνα. Βάφουμε τη θάλασσα, όπου θα χτίσει τη φωλιά    της στα βράχια.

Χρωματίζουμε την Αλκυόνη, το πουλί που γεννά τον Χειμώνα τα αυγά της 








Φτιάχνουμε  με  πλαστελίνη τα αυγουλάκια της.

Τα τοποθετούμε στην φωλιά της Αλκυόνης

Ολοκληρώθηκε η ατομική κατασκευή της φωλιάς της Αλκυόνης.



Διαβάσαμε το παραμύθι " Το νεφοσυννεφάκι" .
Δ
                      Ακολούθησε το φύλλο εργασίας.                











         Η φωλιά της αλκυόνας είναι έτοιμη. Ας βάλουμε και τα αυγά της από πηλό.



Παρακολουθήσαμε την ανατροφή των μικρών της Αλκυόνης μέσα στη φωλιά της. Πατήστε το σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο.

https://video.link/w/R0VOb

Παρακολουθήσαμε σε αργή κίνηση την Αλκυόνη να πιάνει ψαράκι για να ταΐσει τα πουλάκια της.
Πατήστε στον σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε το βίντεο.
https://video.link/w/vLVOb


Τραγουδήσαμε το τέσσερα. Για να ακούσετε το τραγούδι πατήστε εδώ.


Μάθαμε το γράμμα Φφ και Οο αφού παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια. Πατήστε τους παρακάτω σχετικούς συνδέσμους

https://video.link/w/mcWOb 

https://video.link/w/mcWOb


Τα παιδιά που δεν μπορούν να έρθουν στο σχολείο, δεν μας ξεχνούν. Ήρθε ο μπαμπάς του Αριστείδη και μας έφερε γράμμα από τον Αριστείδη και μπισκοτάκια για να κεράσει τα παιδιά για τον αδελφό του.

Ο Γιάννης  ήρθε στην τάξη μας να δει τους φίλους του και μας έφερε κεράσματα.

Με αφορμή το παραμύθι " Το νεφοσυννεφάκι", μιλήσαμε για το τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας.