Το ψηφιακό μας παραμύθι για αυτή τη βδομάδα είναι " Τα κατάφερες Μάρκο!". Για να το παρακολουθήσετε πατήστε
εδώ.
Η Δέσποινα βρήκε ένα μέρος για ξεκούραση.
Μετά το πρωινό , σειρά έχει η πρωινή γυμναστική μας.
Είστε έτοιμοι για γυμναστική; Πατήστε
εδώ.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι " Μικρό σύννεφο" και παίξαμε με τα σχέδια που έπαιρνε κάθε φορά το σύννεφο. Για να δείτε το παραμύθι, πατήστε
εδώ.
Οδηγήσαμε και το μελισσάκι μας να συναντήσει με τη σειρά τα σχέδια που έπαιρνε κάθε φορά το σύννεφο.
Ο παππούς χρόνος θύμωσε γιατί τα εγγονάκια του οι μήνες μπέρδεψαν τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα από το μπαούλο του. ας τους βοηθήσουμε να τα ταιριάξουν σωστά.
Σήμερα κοιμηθήκαμε στην "κατασκήνωση". Όλοι στη σειρά κάτω από το άγρυπνο βλέμμα της αυστηρής διευθύντριας Τούλας Στριμμένης.
Ώρα για λίγες δουλειές. Παιχνίδια μέσα στην τάξη, στην ελεύθερη ώρα.
Ένα ποίημα για τον κύκλο του νερού. Υπέροχες ζωγραφιές από τα παιδιά.
Η γυμναστική δεν σταματά.
Μια που τα χιόνια έλιωσαν είπαμε να τα φέρουμε αυτή τη φορά μέσα στο σχολείο. Στο WEBEX οι γονείς με τα παιδιά έφτιαξαν χιόνι με σόδα και αφρό ξυρίσματος. Αυτή τη φορά χρησιμοποιήσαμε σόδα και μαλακτικό μαλλιών για να φτιάξουμε τεχνητό χιόνι.
Φτιάξαμε χιονάνθρωπο και παίξαμε με το χιόνι, χωρίς να παγώσουν τα χεράκια μας.
Τοποθετήσαμε στο χιόνι τους ήρωες του παραμυθιού.
Φτιάξαμε το δικό μας ιγκλού μέσα στην τάξη και γίναμε μικροί Eσκιμώοι.
Μιλήσαμε για τα ζώα των πάγων και παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο.
Πατήστε στον σύνδεσμο για να παρακολουθήσετε το βίντεο
https://video.link/w/s4jMb
Ο καθένας φτιάχνει το δικό του ιγκλού.
Μαθαίνουμε σύνθετες λέξεις. Πρώτη λέξη το χιόνι.
Παίρνουμε μία κρυμμένη λέξη και φτιάχνουμε την σύνθετή της.
Παιχνίδι ζωγραφικής, μετά μουσικής. Όσο ακούμε την μουσική ζωγραφίζουμε, μόλις η μουσική σταματήσει προχωράμε μία θέση και συνεχίζουμε να ζωγραφίζουμε τη ζωγραφιά του διπλανού μας.
Υπέροχες ζωγραφιές από όλα τα χεράκια.
Οι τέλειες μάσκες.
Δεν σταματάμε να χορεύουμε.
Στη τάξη μας έχουμε καινούργια γωνιά παιχνιδιού, αυτή του μικρού μαστοράκου.
Τα παζλ του Μπομπ του Μάστορα (10 στο σύνολο) είχε μεγάλη απήχηση στα παιδιά. Απασχολήθηκαν για πολύ ώρα με επιμονή και συνεργασία.
Με την τεχνική του ντεκουπάζ κολλάμε την εικόνα των τριών Ιεραρχών.
Ο Βασιλιάς της ησυχίας...ό,τι πρέπει για να χωνέψουμε το πρωινό μας.
Ενασχόληση με αριθμούς...φύλλο εργασίας με το 2.
Γράφω όπως μπορώ το 1 και το 2. Η προσπάθεια μετράει!
Ζωγραφίσαμε το παραμύθι "Η ΜΙΚΡΗ ΦΩΚΙΑ"
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι " Η μικρή φώκια". Για να δείτε το παραμύθι πατήστε
εδώ.
Μιλήσαμε για τους Εσκιμώους, παρακολουθήσαμε βίντεο για το πώς χτίζουν ένα ιγκλού και τον τρόπο ζωής τους στους πάγους.
Ακούσαμε το παιχνιδοτράγουδο του Ζαχαρία Παπαντωνίου " Από που είσαι ποταμάκι", το τραγουδήσαμε και το ζωγραφίσαμε
Για να το ακούσετε πατήστε
εδώ.
Μας άρεσε τόσο πολύ που χορεύαμε συνέχεια
Αναφορικά με τη γιορτή των 3 Ιεραρχών,
παρακολουθήσαμε το παραμύθι του μικρού Μιχάλη. Για να δείτε το παραμύθι πατήστε
εδώ.
Παίξαμε το παιχνίδι ΣΩΣΤΟ Ή ΛΑΘΟΣ για τους τρεις Ιεράρχες. Πόσο καλά τα μάθαμε;
Πατήστε για να παίξετε
εδώ.
Παίξαμε 2 ακόμα παιχνίδια προς εμπέδωση των γνώσεών μας.
Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.liveworksheets.com/c?a=c&sr=n&is=y&l=rr&i=ufttxxz&r=qg&db=0Οι αριθμοί έχουν και τα τραγουδάκια τους. Ας τα ακούσουμε και ας τα χορέψουμε.
Οι Τρεις Ιεράρχες μας βοήθησαν να προσεγγίσουμε την έννοια του 3.
Εικονόλεξα με σοφά λόγια των 3 Ιεραρχών.
Οι κατασκευή μας με τους 3 Ιεράρχες.
Μάθαμε και καταγράψαμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Χχ και το Ιι . Παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια
Πατήστε στον σύνδεσμο για να να παρακολουθήσετε :
Η ψηφιακή μας δανειστική βιβλιοθήκη ξεκινάει. Για να διαβάσετε το παραμύθι πατήστε εδώ.
Φτιάχνουμε χιονονιφάδες περνώντας χάντρες σε σύρμα πίπας (άσκηση λεπτής κινητικότητας)
Γλωσσικά παιχνίδια με το γράμμα Π.
Ο παππούς ο Χρόνος, που είναι ο καλύτερος γιατρός, μας παρουσιάζει την μεγάλη οικογένειά του. Πρώτα τα 4 παιδιά του, το Φθινόπωρο, τον Χειμώνα, την Άνοιξη και το Καλοκαίρι.
Πόσο σημαντική είναι η βροχή; Γιατί τα ζώα και οι άνθρωποι διαμαρτύρονται; Για να δείτε το παραμύθι πατήστε
εδώ.
Μια που δεν έχουμε σκι, ζωγραφίζουμε ένα χιονισμένο τοπίο και τον σκιέρ μας να κάνει σκι. Μία χειροτεχνία παιχνιδάκι.
Το δεντράκι έξω από το παράθυρο της τάξης μας χρησιμεύει και για παρατήρηση της εναλλαγής των εποχών. Τελευταία φορά το είχαμε παρατηρήσει γεμάτο κίτρινα φύλλα...και τώρα! γυμνό και χιονισμένο.
Αντιγράφουμε τις ετικέτες με τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε στο πείραμά μας
Τα τοποθετούμε στην κατάψυξη και περιμένουμε...
Διατυπώσαμε τις επιστημονικές μας υποθέσεις . Ποια υλικά θα παγώσουν και ποια όχι;
Οι 4 εποχές μέσα από πίνακες αναφοράς και πίνακες ζωγραφικής. Ψάχνουμε χαρακτηριστικά γνωρίσματα, λεπτομέρειες, ομοιότητες και διαφορές.
Ακολουθώντας το πρότυπο του Τσαρούχη στον πίνακα ζωγραφικής από πάνω, συμπληρώνουμε και εμείς ό,τι στοιχείο μπορεί να δώσει το κάθε παιδί στην κατάλληλη εποχή.
Φέραμε λίγο χιόνι στην τάξη και δοκιμάσαμε πόσο κρύο είναι.
Τοποθετήσαμε το ένα ποτήρι στο καλοριφέρ.
Το άλλο στο παράθυρο της τάξης.
Και το τρίτο έξω στην αυλή, στον ήλιο. Σκοπός μας είναι να διαπιστώσουμε πού θα λιώσει γρηγορότερα το χιόνι.
Οι απαντήσεις είναι προφανείς.
Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε και η φάση πήξης των υλικών που τοποθετήσαμε στην κατάψυξη.
Το μόνο υλικό που δεν παγώνει είναι το οινόπνευμα.
Σημειώσαμε τις επιστημονικές μας παρατηρήσεις.
Την επόμενη μέρα λάβαμε ένα γράμμα από τη φίλη μας την καμηλοπάρδαλη, Ζαρίφα.
Αμέσως , κινητοποιηθήκαμε και καταγράψαμε πολλές και πρωτότυπες ιδέες για να την βοηθήσουμε.
Στη συνέχεια. ο καθένας διάλεξε ένα ζωάκι, το έβαλε σε ένα ποτήρι με νερό και μετά στην κατάψυξη.
Στο μεταξύ αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε στο καλοριφέρ και να παρατηρήσουμε τα υγρά που είχαμε βάλει να παγώσουν
Η οικογένεια του παππού Χρόνου μεγάλωσε. Σήμερα μας επισκέφτηκαν τα 12 εγγονάκια του, οι μήνες.
Πειράματα με το νερό. Στο σχολείο μας έφεραν αλάτι για να ρίξουμε πάνω στο παγωμένο χιόνι προκειμένου να μην γλιστρήσουμε. Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται όταν μέσα στο ποτήρι με τα παγάκια ρίξουμε μία κλωστή.
Όταν την τραβάμε η κλωστή γλιστρά και την βγάζουμε εύκολα από το ποτήρι.
Τι γίνεται όμως αν μέσα στο ποτήρι ρίξουμε αλάτι;
Τα παγάκια κολλάνε πάνω στην κλωστή.
Πάνω στα παγάκια ρίχνουμε αλάτι και ύστερα από λίγο παρατηρούμε ότι η επιφάνεια από το παγάκι δεν είναι πια γυαλιστερή.
Παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας τα σφουγγάρια προσπαθώ να γεμίσω το ποτήρι μου. Ποιος είναι ο πιο γρήγορος;
Κατασκευάσαμε την κουκλίτσα σταγονίτσα.
Ζωγραφίσαμε λουλούδια , διπλώσαμε τα πέταλά τους και τα ρίξαμε στο νερό.
Στο νερό τα λουλούδια μας άνοιξαν τα πέταλά τους.
Χρησιμοποιήσαμε χαρτί κουζίνας, το διπλώσαμε στα δύο , στο μπροστινό φύλλο σχεδιάσαμε ένα δέντρο και στο πίσω φύλλο, το χρωματίσαμε.
Όταν το χαρτί κουζίνας το ρίξαμε στο νερό παρατηρήσαμε ότι βάφτηκε και το μπροστινό φύλλο.
Μαζέψαμε διάφορα υλικά όπως οδοντογλυφίδα, καρφίτσα, κουτάλι, χαρτί, πλαστικά ζωάκια, μπαλάκια, ξύλινα τουβλάκια. Παρατηρήσαμε ποιο βυθίζεται στο νερό και πιο όχι.
Την επόμενη μέρα. ο καθένας είχε μια δύσκολη αποστολή. Έπρεπε να ελευθερώσει το παγιδευμένο στον πάγο ζωάκι του.
Πολλά παιδιά σκέφτηκαν να ρίξουν λίγο αλάτι πρώτα για να αρχίσει να λιώνει ο πάγος.
Μετά προσπάθησαν να σπάσουν τον πάγο.
Κάποιοι τα κατάφεραν!!!
Το σπάσιμο του πάγου ήταν επίπονο και κουραστικό με αποτέλεσμα να αποφασίσουν πολλά παιδιά να τοποθετήσουν το παγωμένο ζωάκι στο καλοριφέρ για να λιώσει ο πάγος και να ελευθερώσουν το ζωάκι τους.
Μια που ασχοληθήκαμε με το νερό ας δούμε με πιο γράμμα αρχίζει η λέξη νερό.
Ο πάγος έλιωσε και όλα τα ζωάκια ελευθερώθηκαν.
Τα παιδιά βραβεύτηκαν για την προσπάθεια και την εφευρετικότητά τους.
Μαθαίνουμε το τραγούδι του Χειμώνα.
Παρακολουθούμε στον υπολογιστή το βιντεάκι : ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ και βρίσκουμε λέξεις από Αα και ΕεΠατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για να τα παρακολουθήσετε.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με απόφαση του Δημάρχου Λαγκαδά, Ιωάννη Ταχματζίδη τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά σχολεία όλων των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου Λαγκαδά, το Σχολείο Ειδικής Αγωγής στο Λοφίσκο, όπως και οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί του Δήμου Λαγκαδά θα παραμείνουν κλειστοί τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021 εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών και του παγετού που επικρατεί.
Η πολική μας αρκούδα η Πόλη κάτι θέλει να σας ζητήσει. Πατήστε εδώ
Ένας χιονάνθρωπος από την Ιωάννα.
Καλωσορίζουμε το νέο έτος
Ευχόμαστε σε μια ομαδική εργασία το 2021 να μας φέρει απλόχερα όσα μας στέρησε....αγκαλιές, φιλιά, τον παππού και τη γιαγιά κοντά μας, τις παρέες και τις βόλτες μας και όσα άλλα έλειψαν στα παιδιά.
Μπορεί να βλεπόμασταν καθημερινά μέσα από τον υπολογιστή αλλά η ζωή στην καραντίνα ήταν βαρετή για μικρούς και μεγάλους! Οι επιλογές δραστηριοτήτων ελάχιστες....
Διακοσμούμε την εργασία μας.
Περιμένουμε να χιονίσει, αλλά ακόμη τίποτα, για αυτό φτιάξαμε με το χαρτί χιονόμπαλες και παίζουμε χιονοπόλεμο. Η χαρά τους απερίγραπτη.
Η χειμωνιάτικη διακόσμηση της πόρτας μας.
Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή το παραμύθι "Η κυρά καλή και οι 12 μήνες" , το εικονογραφήσαμε ζωγραφίζοντάς το κι έτοιμο το βιβλιαράκι μας για να μπει στη βιβλιοθήκη της τάξης μας.
Το παγωμένο πουλάκι μας επισκέφτηκε και μας ζήτησε να του κάνουμε μια ζεστή φωλιά με λίγα σποράκια για να φάει....και εμείς πιάσαμε αμέσως δουλειά!
Μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βιντεάκι.
https://video.link/w/x2mHb
Τραγουδήσαμε το τραγούδι , ο κύκλος του νερού
Μαθαίνουμε το τραγούδι "12 μήνες αθλητές" και το δραματοποιούμε διεξάγοντας ένα αγώνα δρόμου μετ΄εμποδίων.
Ζωγραφίζουμε το ταξίδι της σταγόνας.
Υπέροχες ζωγραφιές από τα παιδιά
Έκανα πολλούς φίλους! Η ζωγραφιά με την παλάμη μας για τον μήνα Ιανουάριο.
Ετοιμάσαμε τη φωλίτσα του Άκη για να κοιμηθεί. Θα σεβαστούμε τις επιθυμίες του και θα περιμένουμε με ανυπομονησία τη μέρα που θα ξυπνήσει. Όνειρα γλυκά Άκη!
Ο καθένας ζωγραφίζει έναν αθλητή για να πάρει μέρος στους αγώνες.
Παιχνίδια με το γράμμα Χ, όπως λέμε Χειμώνας. Βρήκαμε δικές μας λέξεις, παίξαμε με τον αλφαβητάρι του κύριου Τριβιζά, αναγνωρίσαμε εικόνες που αρχίζουν από Χ και προσπαθήσαμε να το γράψουμε.
Ο Χειμώνας μας έφερε τις φατσούλες μας μέσα σε χιονονιφάδες παρέα με το γράμμα Χ. Όλα μαζί έφτιαξαν μια όμορφη κατασκευή.
Οι αθλητές μας.
Πατήστε στο σύνδεσμο για να ακούσετε το τραγούδι.
Ένα γράμμα μια ιστορία: το γράμμα Π. Τα παιχνίδια γραμμάτων συνεχίζονται. Π όπως λέμε Παγωνιά.
Αθλήματα που γίνονται στο χιόνι.
Οι πεινασμένοι πιγκουίνοι μας ζητούν να τους δώσουμε ψάρια, τόσα όσα λέει ο αριθμός πάνω τους.
Ωχ! όχι! τα ψάρια δε φτάνουν...τι θα κάνουμε; Αρίθμηση, πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης, επίλυση προβλημάτων.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει".
Ζωγραφίζουμε το παραμύθι.
Βάζουμε ρυζάκι σε μια κάλτσα που έχουμε στερεώσει σε ένα βάζο και...
φτιάχνουμε το δικό μας χιονάνθρωπο.
Και κάτι σημαντικό! Ο χιονάνθρωπός μας δεν κινδυνεύει να λιώσει.
Οι κατασκευή με τις χιονονιφάδες.
Παίξαμε το ταξίδι της σταγόνας. Φτιάξαμε μάσκες , τις φορέσαμε και γίναμε σταγόνες που όλες μαζί συγκεντρωθήκαμε στη θάλασσα.Ύστερα από λίγο βγήκε ο ήλιος και οι σταγόνες μας ζεστάθηκαν.....
ανέβηκαν στον ουρανό και σχημάτισαν ένα συννεφάκι.
Μαζεύτηκαν όμως πάρα πολλές σταγόνες, φύσηξε κι ο αέρας....
κι άρχισε η βροχούλα.
Κάποιες σταγόνες συγκεντρώθηκαν σε συννεφάκι ακόμα πιο ψηλά, φύσηξε παγωμένος ο αέρας και τότε......έπεσε χιόνι που σκέπασε τα βουνά και τις αυλές των σπιτιών.Ο ήλιος ξαναβγήκε και οι σταγόνες έλιωσανσχημάτισαν ποταμάκι που το ποταμάκι κατέληξε στη θάλασσα. Όταν ο ήλιος προβάλει ξανά η σταγόνα θα αρχίσει πάλι το ταξίδι της.
Την Δευτέρα 11/1/2021 το σχολείο μας ανοίγει για να υποδεχτεί με πολλή αγάπη τους μικρούς μας μαθητές. Το Νηπιαγωγείο μας θα λειτουργήσει κανονικά στα ωράρια που γνωρίζετε. Θα παρακαλέσουμε όλους τους γονείς να προσέρχονται στο Νηπιαγωγείο με μάσκες και να κρατάνε τις απαιτούμενες αποστάσεις. Ακόμα όσο θα κρατήσει η καραντίνα καλό θα ήταν να μην μοιράζουμε στα παιδιά γλυκίσματα. Ευχόμαστε καλή αρχή , χωρίς προβλήματα, με υγεία κι ας ελπίσουμε γρήγορα να είμαστε σε θέση όλοι μας να ανοίξουμε τις αγκαλιές μας, μέχρι τότε όμως ας προσέχουμε για να μην ξανακλείσει το σχολείο μας. Καλή αρχή.