Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

Φεβρουάριος

Βάφουμε ασημένιες τις βενετσιάνικες, σε σχήμα φεγγαριού, μάσκες μας .


Τοποθετούμε χρωματιστά χαρτάκια σε φύλλο πλαστικοποίησης για να φτιάξουμε τον χαρταετό μας, μιμούμενοι την τεχνική βιτρό.

Έτοιμες οι βενετσιάνικες μάσκες μας.




Μαζί με τα παιδιά κατασκευάσαμε κούκλες κλόουν. Το νηπιαγωγείο μας γέμισε με τα χαμόγελα των κλόουν.



Ιδεοθυελλα των παιδιων γυρω απο το τι μας δινουν
τα δέντρα και καταγραφη των αποψεών του.


Η εννοια της ανακυκλωσης ξεκίνησε απο τα δεντρα και τη σημασια της ανακυκλωσης του χαρτιου.


"Το δεντρο που έδινε"...ενα εξαιρετικο βιβλιο που δινει την ευκαιρια για συζητηση και προβληματισμο, καθως και για τη δημιουργια φυλλου εργασιας.


Οι χαρταετοί μας είναι έτοιμοι να πετάξουν.






Η κυρά Σαρακοστή




Συνθετες λεξεις με τη λεξη χαρτι.

Τοποθετούμε με τη σειρά τις εικόνες ώστε να εξιστορήσουμε την ιστορία του αρλεκίνου






Στη συνέχεια, είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον Αρλεκίνο, όπως ο παρακάτω του Πικάσο.





Χορέψαμε το παραδοσιακό τραγούδι "Πώς το τρίβουν το πιπέρι" προσαρμοσμένο για παιδιά.

























Έτοιμοι οι χαρταετοί -βιτρό.



Το εποπτικό μας υλικό για τους χαρταετούς και τι πρέπει να προσέχουμε κατά το πέταγμά τους.



Το πολυχρωμο χωριο και...


το καφε χωριο. Ο διαγωνισμος κατέληξε σε ισοπαλία!!!

Στην τάξη μας έχουμε πλέον κάδο ανακύκλωσης χαρτιού, τον οποίο θα προσπαθήσουμε να γεμίσουμε όσο πιο αργά μπορούμε ξοδεύοντας έτσι λιγότερο χαρτί.


Βοηθητικό υλικό μας βιβλία σχετικά με την ανακύκλωση τεσσάρων βασικών υλικών.


Τα μικρά πανέμορφα καρναβαλάκια μας.






















Κόβουμε το χαρτόνι για να φτιάξουμε τα καπέλα των Κινέζων (ατομική κατασκευή).



Ετοιμάζουμε το σώμα του κινέζικου δράκου (ομαδική κατασκευή).

Πάνω στο καπέλο γράφουμε γράμματα της κινέζικης αλφαβήτας.






Ετοιμάζουμε με τα παιδιά αποκριάτικα παιχνίδια.




Καπέλα, μάσκες και όχι μόνο, η ομάδα καθημερινά δουλεύει.


Ώρα για παιχνίδι. Μοιάζει με τις μουσικές καρέκλες , μόνο που εδώ όταν η μουσική σταματήσει το παιδί που κρατάει το μπαλόνι βγαίνει από τον κύκλο.


Μεταφέρω το μπαλόνι με το σώμα μου. Όλοι τα κατάφεραν.








Δυσκολέψαμε λίγο το παιχνίδι αλλά όχι τους παίκτες που και πάλι τα κατάφεραν.

Φορώντας τα καπέλα μας, χορεύουμε κινέζικους χορούς.



Τα Κινεζάκια μας είναι έτοιμα να αποχωρήσουν από το νηπιαγωγείο,


Μιλώντας για την χρησιμότητα του χαρτιού στη ζωή μας και για το πόσες ποσότητες χρειαζόμαστε, ψάξαμε και βρήκαμε διάφορα πράγματα τριγύρω μας που είναι φτιαγμένα από χαρτί!!!


Απαντήσαμε με μεγάλη επιτυχία στα ερωτήματα που μας έθεσε ο φίλος μας; το δεντράκι.



Ζωγραφίζουμε το κεφάλι και την ουρά του κινέζικου δράκου.


Έτοιμοι οι κινέζικοι δράκοι μας.




Εκτελούμε κινήσεις Kung Fu Tai Chi, ακολουθώντας τον δάσκαλο Sifu.








Χορεύουμε την Σκούπα της Λέρου, ένα σκωπτικό τραγούδι  που άρεσε πάρα πολύ και χόρεψαν όλα τα παιδιά. Πραγματικά το διασκέδασαν.








Τα αποκριάτικα παιχνίδια συνεχίζονται.


Αφού ολοκληρώσαμε το ταξίδι μας στην Κίνα και τη γνωριμία μας με τον κινέζικο πολιτισμό, αποφασίσαμε να πάμε στην Αφρική. Αμέσως ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε τις αφρικάνικες μάσκες μας




Την Τσικνοπέμπτη μια έκπληξη περίμενε τα παιδιά. Μας επισκέφτκε ο......Φαταούλας, γνωστός από το παιδικό τραγούδι. Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, περάσαμε καταπληκτικά. Ευχαριστούμε πολύ την μαμά της Σοφίας για την τόσο όμορφη έκπληξη, τα παιδιά το διασκέδασαν.



Μετά το χορό και το τραγούδι, ήρθε η ώρα να απολαύσουμε με ακόμη μεγαλύτερη όρεξη τα σουτζουκάκια μας .


Την ημέρα της Τσικονπέμπτης, φορώντας τις αφρικάνικες μάσκες μας κι έχοντας ετοιμάσει ένα μικρό κέρασμα,υποδεχθήκαμε τους γονείς στην τάξη.




Επιτέλους ήρθε η ώρα να φάμε τα σουτζουκάκια μας.


Ύστερα από ένα μεγάλο γλέντι επιβάλλεται να τσουγκρίσουμε τα ποτήρια μας. Καλή Αποκριά σε όλους.

Έτοιμοι και οι κλόουν μας να υποδεχτούν τους γονείς τους.




Τα κορίτσια θέλανε σκουλαρίκια και άρχισε το εργαστήριο σκουλαρικιών.Με τέτοια σκουλαρίκια είναι έτοιμες για τον χορό.




Παιχνίδι με τον κλόουν κι ένα ζάρι.

Το κάθε παιδί κρατάει στα χέρια του τρία χρωματιστά καπέλα. Ρίχνει το ζάρι και μόνο αν πετύχει τα χρώματα που έχει στα χέρια του βάζει το καπέλο στον κλόουν. Νικητής αυτός που θα βάλει πρώτος και τα τρία καπέλα στον κλόουν.


Ταξιδέψαμε σε αρκετές χώρες και  ήρθαμε σε επαφή με τον πολιτισμό τους, τα ήθη και τα έθιμά τους, τα τραγούδια και τους χορούς τους. Γνωρίσαμε και αγαπήσαμε τα παιδιά του κόσμου..





Το εποπτικό μας υλικό για την Κίνα και την Αφρική







 Ευχαριστούμε πολύ τον μπαμπά της Αισί που μας έφτιαξε αυτό το όμορφο ντουλάπι. 


Ζώα σε χειμερία νάρκη. Ώρα να παίξουμε με το μελισσάκι μας που τόσο αγαπάνε τα παιδιά. 

Αινίγματα. Ρίχνουμε το ζάρι, βάζουμε το μελισσάκι μας πάνω στο αίνιγμα , βρίσκω την απάντηση του αινίγματος και οδηγώ το μελισσάκι μου στο ζωάκι. Περάσαμε πολύ όμορφα.


Από "Τα παιδιά του Χειμώνα" διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε "Τα παιχνίδια του Φλεβάρη".

4




Δώδεκα μήνες αθλητές...αγαπημένο τραγούδι των παιδιών σε εικονόλεξο.




Ένα λυπημένο δεντράκι επισκέφτηκε σήμερα την τάξη μας για να μας μιλήσει για το σπίτι του, το δάσος και να μας πει το παράπονό του. Μας έφερε φωτογραφία από το δάσος, πως ήταν πριν έρθουν οι ξυλοκόποι και πως έγινε μετά...! Γιατί άραγε, τι συνέβη τι τα θέλουν τόσα ξύλα...; Μια εισαγωγή στην έννοια της ανακύκλωσης.



Βάφουμε την ταμπέλα από την ομαδική αφίσα μας.

Μας περίσεψε ένα ροζ χαρτονάκι που αντί να το πετάξουμε κάποιος σκέφτηκε να το κάνει ένα όμορφο σπιτάκι.



Κόβουμε και κολλάμε τα φτερά από το καπέλο του ινδιάνου(ατομική κατασκευή).



Ο χορός και το τραγούδι δεν λείπουν ποτέ από το σχολείο μας.

Ευχαριστούμε πολύ την μαμά της Χριστίνας μας, που μας επισκέφτηκε για να μας μιλήσει για το επάγγελμα του αστυνόμου. Μάθαμε να κάνουμε ερωτήσεις, τις γράψαμε σε ένα χαρτί κι όταν ήρθε η ώρα η μαμά της Χριστίνας μας απάντησε σε όλες τις απορίες μας και έλεγξε το μαγαζάκι μας αν είναι καλά οργανωμένο.




Φυσικά μας "πήρε και δακτυλικά αποτυπώματα".





Την ευχαριστούμε πολύ, περάσαμε υπέροχα.

Η γωνιά του αστυνομικού τμήματος εμπλουτίστηκε με τις όμορφες εικόνες π
που μας έφερε η αστυνομικός.


Τα καρναβαλάκια μας.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου και ετοίμασαν υπέροχες ζωγραφιές.



Μια μεγάλη καρδιά στόλισε το Νηπιαγωγείο μας.


Μια που αναφέραμε το μύθο της αμυγδαλιάς είναι καιρός όχι μόνο να παίξουμε αλλά να απλώσουμε στα σχοινιά τα γραμματάκια. 


Πρέπει να βάλουμε στη σειρά τα γραμματάκια και να τα απλώσουμε στα σχοινιά.



Νικητής αυτός που θα τα καταφέρει. 

Ετοιμάζουμε το τοτέμ(ομαδική εργασία)





Επιλέξαμε και καταγράψαμε τα ονόματά μας αν ήμασταν ινδιάνοι.

Έτοιμο το ΤΟΤΕΜ της τάξης μας.

Εντοπίσαμε στην υδρόγειο σφαίρα την βόρεια και νότια Αμερική, πατρίδα των Ινδιάνων. Μιλήσαμε και για το ταξίδι του Χριστόφορου Κολόμβο που ανακάλυψε την Αμερική.


Δεύτερο παιχνίδι με την αμυγδαλιά. Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες, ρίχνουμε το ζάρι και ζωγραφίζουμε τόσα ανθάκια όσα μας λέει το ζάρι. Νικήτρια η ομάδα που θα βάψει πρώτη όλα τα ανθάκια.



Οι δύο ομάδες τελείωσαν σχεδόν μαζί με διαφορά ένα ανθάκι.

Ζωγραφίζουμε τον μύθο της αμυγδαλιάς. 



Το μαγαζάκι μας μετατράπηκε σε κατάστημα με αποκριάτικα είδη και ονομάστηκε από τα παιδιά "ΟΙ ΤΡΕΛΟΜΑΣΚΑΡΑΔΕΣ"



Το εποπτικό μας υλικό. Αρχικά, μιλήσαμε και είδαμε στην υδρόγειο σφαίρα τις 5 ηπείρους της γης και τις φυλές του κόσμου.Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη φυλή των ερυθρόδερμων.




Με την συνεργασία κάνουμε θαύματα!



Παιχνίδια και υπέροχες δημιουργίες από τα παιδιά.

Ο Γιώργος μας σκέφτηκε να φτιάξει ένα μικρό δεντράκι για να έχει παρέα το μεγάλο, ο καινούργιος μας φίλος.


Χορεύοντας γύρω από το Τοτέμ













Ετοιμάζουμε χειροτεχνία με τη μέρα και τη νύχτα.





Ευχαριστούμε πολύ τα Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτη  για την δωροεπιταγή των 60ευρώ. Πήραμε μία κουκλίτσα για το Κλασικό και ένα σκαμπό με αποθηκευτικό χώρο για το Ολοήμερο.


Τα παιδιά από την πρώτη στιγμή το καταχάρηκαν.

Μια που δεν λέει να χιονίσει σκεφτήκαμε να κάνουμε το δικό μας χιόνι και να φτιάξουμε έναν χιονάνθρωπο. Χρησιμοποιήσαμε σόδα και αφρό ξυρίσματος και επιτέλους στην τάξη μας χιόνισε......









Τα παιδιά άνοιξαν το φαρμακείο των βιβλίων και περιποιούνται τα βιβλία.



Ο παππούς ο Χρόνος μας γνώρισε την υπόλοιπη οικογένειά του, τα δώδεκα εγγονάκια του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, που είχαν χαθεί και μπερδευτεί και έπρεπε να τα ταιριάξουμε.





Με αφορμή το παρακάτω παραμύθι ασχοληθήκαμε με το θέμα της χειμερίας νάρκης.

Τοποθετήσαμε τα ζωάκια μας στο δωμάτιό τους για να απολαύσουν τον χειμέριο ύπνο τους.





Κλείσαμε και την πόρτα  για να έχουν ησυχία.Τα παιδιά έπρεπε να τοποθετήσουν τη σωστή  πόρτα στο δωμάτιο "διαβάζοντας" το όνομα του κάθε ζώου.


Στο τέλος, κλειδώσαμε για να βεβαιωθούμε ότι κανείς δεν θα τα ενοχλήσει.. Τα παιδιά καλούνται να "διαβάσουν" τη λέξη και κατόπιν τον αριθμό για να τοποθετήσουν το κλειδί στη σωστή πόρτα.

Σ





Το εποπτικό μας υλικό  για τα ζώα που ζουν στους πάγους.




Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τη ζωή στους πάγους.



Τα παιδιά παρακολουθούν το κουκλοθέατρο που ετοίμασαν με πολύ κέφι και μεράκι οι συμμαθητές τους.


Ζωγραφίζοντας το βιβλίο με τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.




Το σκεφτήκαμε αρκετά και αποφασίσαμε το μαγαζάκι μας να το κάνουμε αστυνομικό τμήμα και η οργάνωση άρχισε.






Κόβουμε και κολλάμε για να φτιάξουμε τα πιγκουινάκια μας και να διακοσμήσουμε την πόρτα της τάξης μας.



Μαθαίνουμε το τραγουδάκι του Χειμώνα και ταυτόχρονα τα γράμματα Αα και Εε.


Αλλάξαμε τα ονόματα στο παρουσιολόγιό μας από κεφαλαία σε μικρά
.

Κάθε παιδί καλείται να βρει το όνομά του και στις δυο μορφές γραφής.




Οι νέες καρτέλες τοποθετήθηκαν στον πίνακα - παρουσιολόγιο



Δραματοποίηση η Κοκκινοσκουφίτσα. Οι κυνηγοί.

Η Κοκκινοσκουφίτσα και η μαμά της.

Η γιαγιά και ο λύκος.

Τα ζώα του δάσους.