Δραματοποίηση του μύθου "Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας"
Τα μυρμηγκιά κοιμούνται.
Και ο τζίτζικας κοιμάται όπως πάντα!
Το μάζεμα των σπόρων είναι δύσκολη δουλειά!
Κάποιος όμως δεν ξέρει τι θα πει δουλειά...!
¨ Οταν ζητά να μπει στη μυρμηγκοφωλιά για να μην παγώσει ο φρουρός του λέει όχι!
Η καλόκαρδη βασίλισσα όμως τον λυπάται και τον προσκαλεί μέσα.
Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Συνθέτοντας λέξεις που έχουν σχέση με την ημέρα αυτή.
Οι ζωγραφιές μας από το σχετικό με την αποταμίευση παραμύθι : Ένα σκουλήκι την ημέρα
Ομαδική δουλειά για χτίσιμο πύργων.
Οι κουμπαράδες μας από μπουκάλι γάλακτος είναι έτοιμοι να φιλοξενήσουν τις οικονομίες μας.
Οι κουμπαράδες μας
Μετά την ώρα της ξεκούρασης τα παιδιά ξεφαντώνουν στο χορό.
Όλοι μαζί σε έναν μεγάλο κύκλο.
Εικονογράφηση του τζίτζικα και του μέρμηγκα. Από τις ομορφότερες δουλειές των παιδιών!!!!
Παρακολουθήσαμε τον Μάγο του Όζ στο Ράδιο Σίτυ.
Η Ελένη μας έγινε για λίγο βοηθός του μάγου....άξια ταχυδακτυλουργός!
Ομαδοποιήσαμε τα χρήματα σε νομίσματα και χαρτονομίσματα
Ταξινομήσαμε τα χαρτονομίσματα με βάση την αξία τους.
Δραματοποίηση ιστορίας "Ο γίγαντας και ο νάνος"
Κάνουμε σκοποβολή χρησιμοποιώντας πον πον και τη σφεντόνα του νάνου με αφορμή το παραμύθι "Ο νάνος κι ο γίγαντας"
Η Γρίπη έβηξε και όλα τα γράμματα από το όνομα της Χιονάτης μπερδεύτηκαν. Βρες τα και βοήθησε την Χιονάτη να βρει πάλι το όνομά της.
Αυτοσχέδιες παρελάσεις και πανηγυρισμοί.
Βάζουμε το χεράκι μας στον πηλό για να σχηματίσουμε την παλάμη μας.
Μετά βάζουμε το χέρι μας πάνω σε μία μπάλα και αφήνουμε τον πηλό να στεγνώσει.
Φτιάξαμε και καρδούλες από πηλό.
Τις βάψαμε από την μια κόκκινες και από την άλλη μαύρες.
Η κατασκευή μας για την επέτειο του ΟΧΙ. Το περιστέρι της Ειρήνης.
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι : Ο νάνος και ο γίγαντας
Από την μια το σπίτι του νάνου, στη μέση το μεγάλο ποτάμι και από την άλλη ο γίγαντας.
Δυο στρατιώτες συνομιλούν. Ο ένας θέλει πόλεμο και ο άλλος ειρήνη. Τι θα λέγανε;
Ετοιμάσαμε μία ομαδική εργασία-κολάζ. Η μάχη στα βουνά της Πίνδου
Βάλαμε και μπόλικο χιόνι.
Δραματοποίηση του πολέμου. Οι στρατιώτες ετοιμάζονται για το μέτωπο...
...ανεβαίνουν στα τρένα...
...οι συγγενείς και όλος ο κόσμος τους αποχαιρετά...
...φτάσανε στα βουνά της Πίνδου...
...οι γυναίκες ετοιμάζουν κασόνια με τρόφιμα, φάρμακα, κουβέρτες και άλλα για τους φαντάρους μας...
...γυναίκες ηπειρώτισσες...φτάσανε στα βουνά...
...υπάρχουν και τραυματίες στον πόλεμο...
.
...έφτασαν τα καλά νέα...ΝΙΚΗΣΑΜΕ...
...όλοι γιορτάζουν...οι στρατιώτες μας επιστρέφουν...
Διαβάσαμε το παραμύθι "Ειρήνη" του Αριστοφάνη και στη συνέχεια χωρίσαμε σε δυο στήλες εικόνες σχετικές με την ειρήνη και τον πόλεμο τονίζοντας τα θετικά και τα αρνητικά αντίστοιχα.
Έτοιμη η κατασκευή μας. Κρατάμε στα χέρια μας μια καρδιά που είναι κόκκινη, γεμάτη ζωή και χαρά όταν έχουμε ειρήνη και μαύρη, γεμάτη λύπη και πόνο όταν έχουμε πόλεμο.
Ολοκληρώσαμε και την ομαδική εργασία μας, βάζοντας λάμψεις από τις βόμβες και τα κανόνια του πολέμου
Ετοιμάζουμε μια εικόνα του Αγίου Δημητρίου.
Κολλήσαμε , με την τεχνική του ντεκουπάζ, την εικόνα του Αγίου Δημητρίου πάνω σε μάρμαρο , τιμώντας τον πολιούχο της Θεσσαλονίκης.
Το ταμπλώ μας για την 28η Οκτωβρίου.
Ολοκληρωμένη η κατασκευή μας, η εικόνα του Αγίου Δημητρίου.
Έτοιμες οι αγιογραφίες μας...
Πίνακας ζωγραφικής με θέμα των πόλεμο του ΄40..ευκαιρία για παρατήρηση, συζήτηση και προβληματισμό..
Παίζουμε κουκλοθέατρο: Δύο νεράιδες ψάχνουν να βρουν τι χρώματα θα δώσουν στην ελληνική σημαία.
Παρατηρήσαμε τις παρακάτω 3 φωτογραφίες της εποχής του 1940 και δημιουργήσαμε την δική μας ιστορία-παραμύθι.
Η ιστορία μας.
Μαζευτήκαμε όλοι μαζί για να γιορτάσουμε. Είπαμε τα ποιηματάκια μας, τραγουδήσαμε και ετοιμαστήκαμε για την παρέλαση.
Τα φανταράκια μας.
Οι νοσοκόμες μας.
Όταν τελείωσε η γιορτή μας παρελάσαμε όπως πάντα στην αυλή μας.
Παίζουμε τον βασιλιά της ησυχίας.
Το παντοπωλείο μας είναι έτοιμο.Ανοίξαμε...
Παιχνίδια με φθινοπωρινά φύλλα. Παρατηρήση, ομαδοποιήσεις. Τι χρώμα έχουν, τι ήχο κάνουν;
Μαθαίνουμε το χρώμα κίτρινο.
Χορεύουμε το τραγούδι "κίτρινο" από τα Ζουζούνια και μόλις σταματήσει η μουσική ακουμπάμε κάτι κίτρινο μέσα στην τάξη.
Εξέλιξη ιστορίας...βάλε τις εικόνες στη σειρά.
Φθινοπωρινές εργασίες..όργωμα, σπορά.
Γράφουμε μόνοι μας τη λέξη ΓΡΙΠΗ.
Σύνθημά μας 'Τα μικρόβια δεν τα μοιραζόμαστε '.
Φύλλο εργασίας.
Η γωνιά του υπολογιστή άνοιξε.
Αφού μιλήσαμε για τον γεωργό που οργώνει το χωράφι και σπέρνει το σιτάρι φτάσαμε στο ζύμωμα και το ψήσιμο του ψωμιού. Ευχαριστούμε τον φούρνο Σεϊταρίδη - Μιχαλακη που με μεγάλη χαρά μας πρόσφερε μπόλικο ζυμαράκι για τις παρασκευές μας.
Έτοιμα για ψήσιμο τα ψωμάκια μας με σουσαμάκι από πάνω .
Είχαμε αρκετό ζυμάρι για να φτιάξουμε ένα τυρόψωμο κι ένα ελιόψωμο που ψήσαμε και φάγαμε άμεσα στο νηπιαγωγείο
Χορεύουμε το "Κόκκινο" από τα Ζουζούνια κι όταν σταματάει η μουσική πιάνουμε κάτι κόκκινο στην τάξη.
Ψήθηκαν και τα ψωμιά μας.
Τα απολαύσαμε με όρεξη, ζεστά ζεστά ,μόλις βγήκαν από το φούρνο.
Φτιάξε την λέξη.
Παρακολουθούσαμε με αγωνία το ψήσιμο.
Ακούσα το παραμύθι "Όταν η Χιονάτη συνάντησε την Γρίπη".
Μας άρεσε πολύ και αποφασήσαμε να το παίξουμε.
¨Ασκηση σεισμού. Συζήτηση γύρω από τον Εγκέλαδο ."¨Ο,τι γνωρίζω, δε το φοβάμαι!!!"
Πειράματα σεισμού...χτίζω πολιτεία και κουνώ τη σανίδα. Τι θα αντέξει;
Μαθαίνουμε για τον σεισμό και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να παίρνουμε .Το τραγούδι "σεισμός" από τα Ημισκούμπρια άρεσε πολύ . Στο ρεφρέν "σεισμός ,σεισμός γίνεται χαμός" τα παιδιά καλούνταν να μπουν κάτω από τα τραπέζια για να προστατευτούν.
Η Χιονάτη άρρωστη
Οι νάνοι
Η Γρίπη
Βάφουμε τη βάση της αγιογραφίας μας.
Παιχνίδι στις ελεύθερες δραστηριότητες.
Τα βραβεία συμμετοχής για την άσκηση σεισμού που πραγματοποιήσαμε.
Ακούσαμε την ιστορία του Εγκέλαδου από το βιβλίο " Όταν η γη χορεύει".
Αξιοποιώντας ένα ελαφρώς ξεχαρβαλαμένο τραπέζι προκαλέσαμε σεισμούς λίγων αλλά και πολλών ρίχτερ, παρατηρώντας την κίνηση των σπιτιών.Μερικές φορές ο σεισμός ήταν τόσο δυνατός που τα σπίτια μετακινήθηκαν τόσο ώστε να βρεθούν στην αγκαλιά των παιδιών.
Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.
Μετά τον σεισμό συγκεντρωνόμαστε όλοι στην μπροστινή αυλή.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για το τι χρειαζόμαστε σε περίπτωση σεισμού.Το εποπτικό υλικό που αναρτήθηκε στον πίνακα της τάξης , σχετικά με το σεισμό
Το τραγούδι "σεισμός" από τα Ημισκούμπρια.
Το ενημερωτικό φυλλάδιο που δόθηκε στους γονείς.
Τσαντάκι έκτακτης ανάγκης για το σεισμό. Τι πρέπει να έχει μέσα;
Κόβουμε τις σταγόνες για τα συννεφάκια μας
Η ταβέρνα μας είναι έτοιμη και οι σεφ σερβίρουν.
Μεταμφιεζόμαστε και το παιχνίδι αρχίζει.
Είπα στα παιδιά ότι τα χέρια μου ήταν πολύ βρώμικα και έτσι όπου κι αν τους ακούμπησα τους κόλλησα μικρόβια.
Βρίσκουμε την καρτέλα με το όνομά μας
Αντιστοιχίζουμε την σταγόνα με το αρχικό του ονόματός μας με την καρτέλα από το παρουσιολόγιο
Μιλήσαμε για τα μικρόβια, πού βρίσκονται, αν τα βλέπουμε. Στη συνέχεια τα ομαδοποιήσαμε σύμφωνα με το χρώμα.
Διακοσμούμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας
Φύλλο εργασίας. Ζωγραφίζω ένα μικρόβιο, όπως το φαντάζομαι.
Όσο παίζει η μουσική χορεύουμε, μόλις σταματήσει, βρίσκουμε την σταγόνα με τα αρχικό γράμμα του ονόματός μας και τη σηκώνουμε ψηλά
Λίγος χορός επιβάλλεται...για να ξεμουδιάσουμε!!!
Διακοσμούμε το διαστημόπλοιό μας για να φύγουμε για το διάστημα.
Κατευθύνουμε το μελισσάκι ρομπότ προς το αρχικό γράμμα του ονόματός μας
Καρτέλες για το πώς θα προφυλακτούμε από τα μικρόβια.
Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή το βιντεάκι" Πλύσιμο χεριών- εικόνες με τραγούδι"
Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι " Καλημέρα...με το δικό μου τρόπο" , συζητήσαμε και παίξαμε.
Το σπανάκι μας άρχισε να μεγαλώνει.
Ομαδική φωτογραφία στο τρένο μας.
Ο ουρανός μας σήμερα γέμισε με άστρα και πλανήτες...για να γίνει το όνομά μας ακόμα πιο φωτεινό.
Το ουράνιο όνομά μας έγινε σουπλά!
Τα παιδιά έφτιαξαν το πιο ψηλό πύργο
Διακοσμήσαμε την πόρτα της τάξης με το ουράνιο τόξο, τα συννεφάκια και τις σταγόνες με το αρχικό του ονόματός μας
Είδαμε στον υπολογιστή: Το παραμύθι με τα χρώματα και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση
Κολάζ στις ελεύθερες απασχολήσεις.
Δημιουργίες από πλαστελίνη.
Τα μικρόβια κρύφτηκαν στην τάξη μας.Η αποστολή των εξολοθρευτών των μικροβίων ήταν να εντοπίσουν τα μικρόβια και να τα μαζέψουν. Τα παιδιά ενθουσιάτηκαν τόσο, που καθημερινά η τάξη γεμίζει με μικρόβια και οι εξολοθρευτές τα ανακαλύπτουν.
Χειροτεχνία για τα μικρόβια
Η πόρτα μας διακοσμήθηκε με χαρούμενες φατσούλες πάνω σε φθινοπωρινά φύλλα.
Βάλαμε στα ποτηράκια τέμπερες, τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου, σόδα φαγητού και απορρυπαντικό για τα πιάτα
Τα ανακατέψαμε
Όταν βάλαμε ξύδι δημιουργήθηκε ένα ουράνιο τόξο από αφρό, όπου βουτήξαμε τα δαχτυλάκια μας
Τοποθετήσαμε στο δέντρο τα φύλλα ανάλογα με το χρώμα τους.Τα πράσινα πάνω στα κλαδιά ενώ τα κίτρινα και τα κόκκινα κάτω
Ομαδοποιήσαμε τα φύλλα ανάλογα με το χρώμα τους
Ομαδποιήσαμε τα φύλλα με βάση το χρώμα και το σχήμα τους
Βάζω στη σειρά τους έξι καρτέλες για το πλύσιμο των χεριών.
Το σπιτάκι μας είναι έτοιμο για να φιλοξενήσει την όμορφη και χαμογελαστή οικογένειά μας.
Μιλήσαμε για τις φθινοπωρινές εργασίες του γεωργού,όπως το όργωμα και τη σπορά.
Διαβάσαμε το παραμυθάκι :Φυτρώνει φυτρώνει το σποράκι και ζωγραφίσαμε τις 3 φάσεις ανάπτυξης ενός σπόρου σε φυτό
Γίναμε κι εμείς γεωργοί και φυτέψαμε κρεμμυδάκια και σπανάκι
Παρατηρήσαμε τις ρίζες του φυτού που είχε ξεραθεί
Ποτίσαμε τους σπόρους μας