Σάββατο 17 Μαΐου 2025

Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Ο Ρούλης Διατροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. Υγεία

 «Ο Ρούλης Διατροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής» 

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να εκπαιδεύσει τα παιδιά του Νηπιαγωγείου σε θέματα υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Η υλοποίηση του στόχου επιτυγχάνεται μέσα από βιωματικά και ανακαλυπτικά εργαστήρια μάθησης, τα οποία συνδυάζονται με τη χρήση και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων. Ειδικότερα, το πρόγραμμα επιδιώκει την ενίσχυση της διατροφικής συνείδησης των παιδιών, αναδεικνύοντας τη διατροφική αξία των τροφίμων που καταναλώνουμε, όπως τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά, αλλά και τα τυποποιημένα προϊόντα.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας γνωρίζουν τον ήρωα που θα μας συντροφεύει στο ταξίδι μας στον κόσμο της υγιεινής διατροφής τον  Ρούλη Διατροφούλη.


Τα παιδιά τον υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό, τον αγάπησαν από την πρώτη στιγμή και αποτύπωσαν τη χαρά τους μέσα από πολύχρωμες ζωγραφιές.
Ένα μαγικό ταξίδι μόλις ξεκίνησε




Ο Ρούλης Διατροφούλης (https://youtube.com/shorts/8R7YvgrWgDY)  ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη. Όσα έχουν ζωγραφίσει το ίδιο, πιάνονται από το χέρι δημιουργώντας μια ομάδα. Ολοκληρώνοντας και παρατηρώντας τις ομάδες μέσα από τη συζήτηση διαφαίνονται και οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες των παιδιών.














Στη συνέχεια, πραγματοποιείται ανάγνωση του βιβλίου με τίτλο «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» το οποίο λειτουργεί ως προοργανωτής ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο βασικό περιεχόμενο του προγράμματος που δεν είναι άλλο από την ισορροπημένη διατροφή.
Στα παιδιά δόθηκε ατομικό φύλλο εργασίας με σκοπό
 να ταξινομήσουν τις τροφές σε υγιεινές και μη υγιεινές


Το παραμύθι "Ο παππούς Ιπποκράτης και η μαγική συνταγή" έγινε η αφορμή για ένα ταξίδι γνώσης και προβληματισμού γύρω από τη σωστή διατροφή και τη λειτουργία του σώματός μας.
Λόγω της ποικιλίας και του πλούτου των πληροφοριών, το παραμύθι αναλύθηκε σε τρεις διδασκαλίες. Μέσα από τη ζωντανή αφήγηση και τις συζητήσεις που ακολούθησαν, τα παιδιά έμαθαν πως:

 Το σώμα μας για να λειτουργεί σωστά,
 για να αισθανόμαστε καλά,
και για να μην αρρωσταίνουμε,
χρειάζεται μια ποικιλία από θρεπτικά συστατικά.

Η ιστορία μάς βοήθησε να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι να τρεφόμαστε σωστά και με ισορροπία!


Φτιάξαμε φρουτένια smoothies! 

Δεν μείναμε μόνο στη θεωρία· περάσαμε και στην… πράξη !

  • Χρησιμοποιήσαμε φράουλες από το δικό μας θερμοκήπιο 

  • Προσθέσαμε φρέσκα φρούτα, γιαούρτι και μέλι που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.

Τα παιδιά ξετρελάθηκαν με το αποτέλεσμα και με το πόσο νόστιμη μπορεί να είναι η υγιεινή διατροφή!

Ένα μεγάλο ευχαριστούμε στους γονείς για τη στήριξη και τα υλικά που έφεραν.







Μετά τη δοκιμή των φρουτένιων smoothies μας, τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν την εμπειρία τους μέσα από τη ζωγραφική.







 Γινόμαστε «Ντετέκτιβς των Φρούτων» 

    • Τοποθετούμε διάφορα φρέσκα φρούτα (πορτοκάλια, μήλα, μπανάνες, ακτινίδια κ.ά.).

    • Με ένα μαντήλι δένουμε τα μάτια των παιδιών.

    1. Κάθε παιδί επιλέγει χωρίς να βλέπει ένα φρούτο.

    2. Χρησιμοποιεί  αφή, οσμή και αίσθηση βάρους για να το αναγνωρίσει.

    3. Ανακοινώνει την «ετυμηγορία» του: «Νομίζω πως κρατάω… μήλο!»

    4. Αφαιρούμε το μαντήλι και επιβεβαιώνουμε.

Στόχοι μάθησης

  • Αισθητηριακή εξερεύνηση (μέγεθος, υφή, άρωμα, βάρος).

  • Λεξιλόγιο: μαλακό‑τραγανό, λεία‑τραχιά φλούδα.

  • Εξοικείωση με ποικιλία φρούτων






Διασκεδάζουμε και χορεύουμε! Τα παιδιά βιώνουν ότι η υγιεινή ζωή συνδυάζει καλή διατροφή αλλά και σωματική δραστηριότητα, .αναπτύσσουμε την αδρή κινητικότητα, την ισορροπία και τον συντονισμό.Παγιδεύουμε φρούτα και λαχανικά σε διάφορα σημεία του σώματός μας (κάτω από το πηγούνι, στις μασχάλες, ανάμεσα στα πόδια κτλ) και προσπαθούμε να χορέψουμε χωρίς να μας πέσουν!!Επιλέχθηκε το τραγουδάκι φρούτα φρουτ-fruit fruit














Ομαδική Κατασκευή: «Πίνακας Αναφοράς Διατροφής» 

Για να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε, δημιουργήσαμε έναν μεγάλο πίνακα χωρισμένο σε δύο χρωματιστές στήλες: Κάθε παιδί διάλεξε δύο εικόνες τροφίμων. Τοποθέτησε τις εικόνες στη σωστή πλευρά του πίνακα (πράσινο = υγιεινό, κόκκινο = ανθυγιεινό). Ο πίνακας στολίζει πλέον την τάξη μας και υπενθυμίζει καθημερινά πόσο σημαντικές είναι οι σωστές διατροφικές επιλογές!




Επειδή είχαμε κι άλλα φρούτα και η διάθεσή μας για υγιεινές λιχουδιές δεν είχε τελειώσει… την επόμενη μέρα φτιάξαμε φρουτοσαλάτα!