Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Εγώ μαζί με εσένα, δυο τμήματα σαν ένα - Αποτελέσματα Σχεδίου Δράσης

 Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης του σχολείου που είχε σκοπό την ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, οργανώσαμε καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς διάφορες συνεργατικές δράσεις ώστε τα παιδιά να γνωριστούν και να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας. Όλες τις δράσεις μπορείτε να τις δείτε εδώ.

Στην αρχή του σχεδίου δράσης, αποστείλαμε ένα ερωτηματολόγιο, με το οποίο διαπιστώσαμε ότι ένα 30% των μαθητών μας δεν γνώριζε κανένα παιδί από την άλλη τάξη. Μέσα από ένα σύνολο παρεμβάσεων και δραστηριοτήτων, καταφέραμε στο τέλος της χρονιάς να ελαχιστοποιήσουμε αυτό το ποσοστό.

Πιο συγκεκριμένα, πριν την παρέμβαση, στην ερώτηση Ποιους 3 φίλους από την άλλη τάξη θα καλούσες στο πάρτι σου, το αποτέλεσμα ήταν το παρακάτω.

Μόλις το 30% γνώριζε 3 παιδιά από το άλλο τμήμα, ενώ το 40 περίπου τοις εκατό δεν γνώριζε κανέναν ή μόνο έναν συμμαθητή του. Παράλληλα, σε ποσοστό 20% τα παιδιά δεν επιθυμούσαν να συναναστραφούν με συμμαθητές από το άλλο τμήμα.

Με την ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης, διανείμαμε στα παιδιά ένα κοινωνιόγραμμα όπου τους δίναμε 3 εισιτήρια για το λούνα παρκ και έπρεπε να τα χαρίσουν σε 3 παιδιά της διπλανής τάξης, αν ήθελαν να τους πάρουν μαζί τους.
Τα αποτελέσματα μας εξέπληξαν. Όλα σχεδόν τα παιδιά με μεγάλη χαρά δέχτηκαν να πάρουν παιδιά από τη διπλανή τάξη στο λούνα παρκ και τα κατονόμασαν ενώ μόνο 2 παιδιά σε σύνολο 43 μαθητών δεν μπορούσε να κατονομάσει τρεις συμμαθητές του από την διπλανή τάξη, αλλά μπορούσε να τους δείξει.

Τις ζωγραφιές - απαντήσεις των παιδιών μπορείτε να τις βρείτε παρακάτω.



Η καθημερινή μας παρατήρηση στο παιχνίδι των παιδιών στην αυλή έδειξε πως όλα τα παιδιά έχουν γνωριστεί και έχουν αναπτύξει φιλικές σχέσεις. Απολαμβάνουν πλέον το παιχνίδι στην αυλή, συνεργάζονται, μοιράζονται παιχνίδια και απολαμβάνουν τη συνύπαρξη χωρίς αψιμαχίες και εντάσεις.

 Χαιρόμαστε πολύ που καταφέραμε να φέρουμε κοντά όλα τα παιδιά του σχολείου μας καλλιεργώντας τις ήπιες δεξιότητες όπως η συνεργασία και η ενσυναίσθηση και ευελπιστούμε αυτό το φιλικό κλίμα που δημιουργήθηκε, να συνεχίσει και κατά τη μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο.