Σάββατο 17 Ιουνίου 2023

Εργαστήρια Δεξιοτήτων - Το παράπονο των ζώων

 

1ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα:  Παρουσίαση-Εισαγωγή στο θέμα. Εικόνες και βίντεο όπου τα παιδιά βλέπουν και γνωρίζουν τα ζώα που απειλούνται στην Ελλάδα

2η Δραστηριότητα: Ανάγνωση και ανάλυση του παραμυθιού «Η Στέλλα και ο Γλάρος»



3η Δραστηριότητα: Ατομικό φύλλο εργασίας




4η Δραστηριότητα:  Μπαίνουμε στη θέση των ζώων

Στόχος: Να χρησιμοποιήσουν με τη φαντασία τους τις πληροφορίες που γνωρίζουν για τη ζωή και τους κινδύνους που διατρέχουν κάποια ζώα υπό εξαφάνιση.

Γινόμαστε χελώνες καρέτα καρέτα που κολυμπούν στη θάλασσα.

Βλέπουν μια νόστιμη μέδουσα και τρέχουν να φάνε.

Όμως ήταν μια πλαστική σακούλα και αρρωσταίνουν.
Η θάλασσα έχει σκουπίδια και μυρίζει άσχημα.

 Γινόμαστε αρκούδες στο δάσος...
Δεν αντέχουμε το θόρυβο από τα αυτοκίνητα και τους ανθρώπους, 
δεν μπορούμε να κοιμηθούμε τον χειμώνα.
Στο τέλος μεταμορφωνόμαστε σε ανθρώπους που θέλουν να σώσουν το περιβάλλον και τα ζώα. (Σηκωνόμαστε και κάνουμε με παντομίμα τις οδηγίες)  Μαζεύουμε σκουπίδια, σπρώχνουμε τα αυτοκίνητα μακριά από τα σπίτια των ζώων, σβήνουμε τις φωτιές, σπάμε τα όπλα, κάνουμε δεντροφύτευση, γκρεμίζουμε τα εργοστάσια. Είναι καλύτερος ο κόσμος μας; Κλείνουμε τα μάτια και φανταζόμαστε ένα ζώο που θέλουμε να μεταμορφωθούμε. Μόλις τα ανοίξουμε κινούμαστε στο χώρο ελεύθεροι πια και χαρούμενοι

5η Δραστηριότητα:  Ευαισθητοποίηση

Στόχος: Να γνωρίσουν τις οργανώσεις που βοηθούν τα ζώα προς εξαφάνιση και να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά γιατί τα αφορά το θέμα καθώς  και τον ρόλο που μπορούν να παίξουν τα παιδιά στη προστασία των ζώων.

Δραστηριότητα: Ατομικό φύλλο εργασίας

6η Δραστηριότητα: Το δίχτυ της ζωής

Στόχος: Η κατανόηση της αναγκαιότητας όλων των ζώων/ οργανισμών για την ύπαρξη της ισορροπίας στον πλανήτη και της ομαλής εξέλιξης της ζωής του ανθρώπου. Κάθε παιδί επιλέγει να είναι ένα ζώο υπό εξαφάνιση  και καθόμαστε σε κύκλο. Έχουμε ένα κουβάρι το οποίο δίνεται στο πρώτο παιδί. Το παιδί λέει ποιο ζώο είναι, πού ζει και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί-ζώο (όχι διπλανό του).  Στο τέλος έχει σχηματιστεί ένα δίχτυ όπου τοποθετούμε μία κούκλα πάωω. Μετά, αρχίζουν τα προβλήματα. Η νηπιαγωγός  λέει με λυπημένο ύφος τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε ζώο από τον κύκλο και αυτό το ζώο πρέπει να φύγει. Τα παιδιά τεντώνουν ώστε να μη χαλάσει το δίχτυ. Μετά, αναφέρονται τα προβλήματα ενός άλλου ζώου, το οποίο επίσης πρέπει να αποχωρήσει. Το παιχνίδι συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια παρατηρούμε ότι δεν είναι τόσο εύκολο να μείνει ο άνθρωπος πάνω στο δίχτυ. Στο τέλος ο άνθρωπος πέφτει κάτω, που σημαίνει ότι για την διατήρηση της ζωής όλοι είμαστε απαραίτητοι.

2ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα : Γνωριμία με τη θαλάσσια χελώνα. Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού βίντεο "Εγώ η θαλάσσια χελώνα Καρέτα – Καρέτα". Συζήτηση και προβληματισμός

2η Δραστηριότητα :  Χρωματίζουμε και τοποθετούμε τις θαλάσσιες χελώνες μας στο χάρτη της Ελλάδας και στον παγκόσμιο χάρτη.

3η Δραστηριότητα: Ατομικό φύλλο εργασίας

4η Δραστηριότητα: Μαθαίνω το Χχ ( ατομικό φύλλο εργασίας)


5η Δραστηριότητα: Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε; Προβολή βίντεο και συζήτηση

.

6η Δραστηριότητα: Ομαδική εργασία – Δημιουργία βίντεο

1η Ομάδα: Ζωγραφίζουμε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει  μία θαλάσσια χελώνα











2η Ομάδα: Ηχογραφούμε τους κινδύνους με βάση τις ζωγραφιές μας.

Δημιουργία βίντεο με τις ζωγραφιές και ηχογραφήσεις των παιδιών.



3ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα:  Γνωριμία με τη φώκια μονάχους – μονάχους. Προβολή εκπαιδευτικού βίντεο «Γνωρίστε τη  μεσογειακή φώκια». Συζήτηση.

2η Δραστηριότητα:  Χρωματίζουμε και προσθέτουμε στο χάρτη της Ελλάδας τη φώκια μονάχους – μονάχους.

3η Δραστηριότητα:  Προβολή βίντεο διάσωσης φώκιας.- Προβληματισμός και συζήτηση πώς μπορούμε να βοηθήσουμε.  Προβολή  χιουμοριστικού βίντεο.

4η Δραστηριότητα:  Κατασκευή φώκιας


4ο Εργαστήριο

Παγκόσμια Ημέρα Χελώνας

1η Δραστηριότητα:  Πρωινό Χελώνα


2η Δραστηριότητα:  Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο και συζήτηση. Ατομική κατασκευή



3η Δραστηριότητα:  Ομαδική εργασία – Δημιουργία  αφίσας . Κοινοποίηση  και συμμετοχή της ομάδας e-twinning.



4η Δραστηριότητα:  Ατομικό φύλλο εργασίας «Βοήθησε την καρέτα-καρέτα να πάει στη θάλασσα»

5η Δραστηριότητα:  Ατομική κατασκευή «Ο βυθός»



6η Δραστηριότητα:  Ομαδική κατασκευή – «Θαλάσσιο πάρκο προστασίας  χελώνας καρέτα – καρέτα και φώκιας  μονάχους – μονάχους»

5ο Εργαστήριο

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

1η Δραστηριότητα:  Ομαδική εργασία  «Το λεξικό του περιβάλλοντος» , βιβλιαράκι για τη βιβλιοθήκη της τάξης.







2η Δραστηριότητα:  Με βάση όλα όσα μάθαμε δημιουργούμε το δικό μας παραμύθι

 «Το παράπονο των ζώων»

Μια φορά κι έναν καιρό , ο λύκος, η αρκούδα, η φώκια και η χελώνα μαζεύτηκαν στην παραλία που είχε γίνει σκουπιδότοπος, για να πουν το παράπονό τους και να ζητήσουν βοήθεια από τους ανθρώπους .

Ο Μπάμπης, ο λύκος λέει:

_ Δεν μου αρέσουν τα σκουπίδια να τα τρώω και μου βρωμάνε. Φοβάμαι τις φωτιές. Βοήθεια, κάηκε το σπίτι μου, τα δέντρα. Πού να κρυφτώ για να μην καώ;

Η Λίζα, η αρκούδα λέει:

_ Κι εγώ δεν θέλω να καίγονται τα δάση. Μην με ενοχλείτε, μην κάνετε φασαρία. Πρέπει να κοιμηθώ όλο τα χειμώνα για να ξεκουραστώ και να μη πεθάνω της πείνας.

Η Χαχαλώνα, η χελώνα  καρέτα-καρέτα που ζει στη Ζάκυνθο, λέει:

-Μην πετάτε σκουπίδια στην παραλία και στη θάλασσα. Μη πετάτε σακούλες γιατί τις μπερδεύω με μέδουσες και τις τρώω και πονάει η κοιλιά μου. Μπορεί να πεθάνω.

_ Βρε παιδιά, ισιώστε τα κάστρα σας  για να περπατάνε τα μικρά χελωνάκια μου για να πάνε στη θάλασσα. Αν τα πλακώσουν δεν θα μπορούν να φτάσουν στο νερό.

Η φώκια, ο Τιμόν, που ζει στην Αλόννησο λέει:

_ Μη με ψαρεύετε, μη μου παίρνετε το φαγητό μου, τα νόστιμα ψαράκια μου.

Μην πηγαίνετε στη σπηλιά που έχω τα μωρά μου

Όλοι μαζί:

ΒΟΗΘΕΙΑ!!! Σώστε μας!!!

3η Δραστηριότητα: Κατασκευάζουμε τους  ήρωες της ιστορίας μας. (ομαδική εργασία)

4η Δραστηριότητα:  Κουκλοθέατρο «Το παράπονο των ζώων»