Εργαστήρια Δεξιοτήτων:
Τέταρτος Θεματικός Άξονας: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Θεματική ενότητα: « Οι Μικροί Μετεωρολόγοι»
Ø - Το πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, την μηχανική και την τεχνολογία.
Ø -Να κατανοήσουν την διαδρομή του κύκλου του νερού.
Ø -Να προβληματιστούν, να εξασκηθούν σε ένα τρόπο σκέψης και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού, η προστασία από ακραία καιρικά φαινόμενα.
Ø -Να αποκτήσουν:
- Δεξιότητες Μάθησης - Κριτική σκέψη - Επικοινωνία - Συνεργασία -Δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής -Προσαρμοστικότητα - Υπευθυνότητα- Οργανωτική ικανότητα
- Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης : Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης - Πληροφορικός γραμματισμός - - Ψηφιακός γραμματισμός -Τεχνολογικός γραμματισμός - Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων -Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας - Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, -Δεξιότητες διεπιστημονικής και Δεξιότητες διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.
- Δεξιότητες του νου : Στρατηγική σκέψη- Επίλυση προβλημάτων-Κατασκευές
1ο Εργαστήριο – Καιρικά φαινόμενα
1η Δραστηριότητα: Συζήτηση για τον καιρό, ποια καιρικά
φαινόμενα γνωρίζουν, παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο . ΕΔΩ
2η
Δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας «Ζωγράφισε τον καιρό»
3η Δραστηριότητα: Αναγνώριση ήχων ΕΔΩ
4η Δραστηριότητα: Πώς
επηρεάζει ο καιρός τη ζωή μας; Πώς είναι το ντύσιμό μας ανάλογα με τον καιρό;
Ατομικό φύλλο εργασίας.
5η
Δραστηριότητα: Σημειώνουμε τι καιρό έχει και στο τέλος θα μετρήσουμε πόσες
ημέρες είχε ήλιο, πόσες συννεφιά κ.τ.λ.
6η Δραστηριότητα: Τι καιρό κάνει τις 4 εποχές του χρόνου; ΕΔΩ
7η
Δραστηριότητα: Φύλλο εργασίας «Ποιος είναι ο αγαπημένος μου καιρός;»
8η
Δραστηριότητα: Εμπλουτισμός λεξιλογίου
2ο
Εργαστήριο – Ο κύκλος του νερού
1η
Δραστηριότητα: Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα (παραμύθι)
2η
Δραστηριότητα: Ομαδική εργασία «Ο κύκλος του νερού»
3η
Δραστηριότητα: Εμπέδωση του κύκλου του νερού με τη «Μελισσούλα»
4η
Δραστηριότητα: Ατομική κατασκευή- βιβλιαράκι
Ανεμοδούρι με τον κύκλο του νερού
5η
Δραστηριότητα: Μαθηματικά με τις σταγόνες της βροχής
Αρχικά δημιουργήσαμε έναν χάρτη με σύννεφα και αριθμούς (1-5). Στο κάτω μέρος του χάρτη τοποθετήσαμε μπλε χαρτόνι συμβολίζοντας την θάλασσα. Μέσα σε αυτή ρίξαμε μικρές γαλάζιες σταγόνες . Ο ήλιος έδινε εντολή στην μελισσούλα να μεταφέρει σταγόνες στα σύννεφα! Το παιδί έπαιρνε από τη «Θάλασσα» του χάρτη, τόσες σταγόνες όσες του έλεγε ο ήλιος και προγραμμάτιζε την διαδρομή για να φτάσει και να αφήσει στο σωστό σύννεφο τις σταγόνες !
3ο
Εργαστήριο – Πειράματα
1η
Δραστηριότητα: Ανεμοστρόβιλος
2η
Δραστηριότητα: Βροχή
3η
Δραστηριότητα: Χιόνι
Σύννεφο και βροχή
4ο
Εργαστήριο – Μετεωρολογικός σταθμός
1η Δραστηριότητα: Δημιουργία μετεωρολογικού σταθμού.
2η
Δραστηριότητα: Παρακολούθηση και καταγραφή των μετρήσεων, σύγκριση δεδομένων,
εξαγωγή αποτελεσμάτων
5ο Εργαστήριο – Ας γίνουμε μετεωρολόγοι
1η Δραστηριότητα: Δημιουργία μετεωρολογικής γωνιάς. Τοποθέτηση και μελέτη του χάρτη της Ελλάδας και του κόσμου.
2η
Δραστηριότητα: Δημιουργία τηλεοπτικού σταθμού
3η
Δραστηριότητα: Ατομικό φύλλο εργασίας. «Ο μετεωρολόγος της ημέρας»
4η Δραστηριότητα:
Παρουσίαση δελτίου καιρού
5η
Δραστηριότητα: Ατομικό φύλλο εργασίας «Ο καιρός στον κόσμο».
Τα παιδιά με τους γονείς τους παρακολουθούν τον καιρό στην αγαπημένη τους χώρα και συμπληρώνουν από κοινού το δελτίο καιρού για να το παρουσιάσουν στην τάξη.
6η
Δραστηριότητα: Παρουσίαση δελτίου καιρού για την αγαπημένη μου χώρα.