ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
Δεξιότητες που επιδιώκεται να αναπτυχθούν:
Δεξιότητες Μάθησης:
Επικοινωνία (Communication),
Κριτική σκέψη (Critical thinking),
Συνεργασία (Collaboration)
Δεξιότητες Ζωής:
κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση
προσαρμοστικότητα
υπευθυνότητα
πρωτοβουλία
Δεξιότητες του νου:
Στρατηγική σκέψη
Επίλυση προβλημάτων
Μελέτη περιπτώσεων
Κατασκευές
Ξεκινήσαμε το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2022-23, που επικεντρώνεται στη συνεργασία και επιδιώκει την καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων στους μαθητές μας.
1ο εργαστήριο- Συγκρότηση ομάδας:
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση ομάδας.
Στόχος είναι να δοθεί έμφαση στα αντανακλαστικά και στο ζέσταμα του σώματος, τα οποία είναι στοιχεία που βοηθούν στην προετοιμασία της ομάδας. Το παιχνίδι απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά και συνεργασία χωρίς λόγια. Στόχος είναι κάθε παιδί να αλλάξει καρέκλα και να βρει μία άλλη χωρίς να χάσει τη θέση του. Για να γίνει αυτό πρέπει η ομάδα να είναι σιωπηλή και να κοιτάζεται μόνο στα μάτια.
2ο εργαστήριο – Συμβόλαιο ομάδας
Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.
Δραστηριότητα 1η: «Συμβόλαιο της ομάδας» (δραστηριότητα στην Ολομέλεια με συζήτηση και κολλάζ)
Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι να συμφωνηθούν και να καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της Ομάδας.
Δραστηριότητα 2η: «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»
Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι αφενός η αναγνώριση θετικών ιδιοτήτων που διαθέτουν τα ίδια για τον εαυτό τους -ως χαρακτήρες και ως δεξιότητες- με στόχο να αναπτύξουν μία θετική εικόνα για τον εαυτό τους και αφετέρου η αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών που βλέπουν και θαυμάζουν στους άλλους.
3ο εργαστήριο- Ανίχνευση αρχικών ιδεών
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και καταγραφή αυτών από τη νηπιαγωγό.
Ζητήθηκε από τα παιδιά να συνεργαστούν για να κατασκευάσουν έναν ψηλό πύργο όλοι μαζί. Στην αρχή τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες, ανακάλυψαν όμως ότι αυτός δεν ήταν ο σωστός τρόπος για να καταφέρουν να κάνουν τον πιο ψηλό πύργο. Έτσι, σύντομα συνεργάστηκαν.
Στη συνέχεια, αποτύπωσαν στο χαρτί τον δικό τους ορισμό για τη Συνεργασία.
4ο εργαστήριο- Ικανότητες επικοινωνίας:
Στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές/-τριες μέσα από διάφορες συμβάσεις να προσπαθούν να επικοινωνήσουν ποικίλους τρόπους όπως εξωλεκτικά, με κινήσεις, ήχους, ήχους, εκφράσεις προσώπου, με γλώσσα ακαταλαβίστικη μέσω αυτοσχεδιασμών, να μεταφέρουν μηνύματα μέσω σχεδίου και τέλος να επικοινωνήσουν λεκτικά χωρίς όμως να έχουν οπτική επαφή.
Δραστηριότητα 1η: «Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! »
Έχουνε έρθει κάποιοι ωραίοι και γλυκούληδες εξωγήινοι στο σχολείο μας σήμερα με χαρά να μας γνωρίσουν και έχουν πάρα πολλά και ωραία και ενδιαφέρονται πράγματα να μας πουν για τον πλανήτη και τα μέρη που ζούνε. Δυστυχώς όμως δεν μπορούν να μιλήσουν στη δική μας γλώσσα και θα χρειαστούν κάποιον μεταφραστή». Τα παιδιά σε ζεύγη προσπαθούν να βρουν έναν κώδικα επικοινωνίας. Στην αρχή τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα...
Στη συνέχεια αποκωδικοποιούν ο ένας τη γλώσσα του άλλου.