Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

Εργαστήρια Δεξιοτήτων - ΕΥ ΖΗΝ _ Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή

 Στο Νηπιαγωγείο μας φέτος υλοποιούμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων "Κάθε Αλλαγή μια φωτεινή αρχή", ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ και συγκεκριμένα στον άξονα Ψυχική Υγεία. 

Το πρόγραμμα «Κάθε αλλαγή μία φωτεινή αρχή!» αποτελεί μία δομημένη εκπαιδευτική παρέμβαση στο πλαίσιο των εργαστηρίων καλλιέργειας δεξιοτήτων, για την κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη και ενδυνάμωση μαθητών πρώιμης παιδικής και πρωτοσχολικής ηλικίας σε περιόδους αλλαγών. Ειδικότερα, επικεντρώνεται στο ζήτημα της μετάβασης, της υποδοχής και των διεργασιών ομαλής προσαρμογής των μαθητών/-τριών στο Νηπιαγωγείο.

1ο Εργαστήριο: Ένα γράμμα & μια επίσκεψη /Εισαγωγή-Σύνδεση-Συμβόλαιο

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 

Οι μαθητές/-ήτριες :

- να εξοικειωθούν και να αισθανθούν ασφάλεια στο καινούργιο περιβάλλον

-να διεγερθεί η περιέργεια, το ενδιαφέρον, η φαντασία τους

- να γνωρίσουν και να συνδεθούν με το χώρο και τα πρόσωπα

- να παρατηρούν, να συγκεντρώνονται

- να ακούν τον/την συνομιλητή/-ήτριά τους

- να εκφράζονται με λεκτικό και μη λεκτικό τρόπο

-να σκέφτονται δημιουργικά και μεταφορικά

-να εντοπίζουν και να αναπαριστούν με εναλλακτικούς τρόπους την ουσία των ιδεών μέσα από εικόνες και κείμενα

-να ερμηνεύουν

- να εκφράζουν και να μοιράζονται με δημιουργικό τρόπο συναισθήματα και ιδέες


1.1. Ένα γράμμα & μια απρόσμενη επισκέπτης

Εμφάνιση της “Μικρής Ηλιαχτίδας” στο Νηπιαγωγείο μας

Η μικρή ηλιαχτίδα εμφανίστηκε ξαφνικά στην αυλή μας. 

- «Το κουβάρι της μικρής ηλιαχτίδας»: Παιχνίδι γνωριμίας και σύνδεσης, στον κύκλο.





1.3. Κατασκευή -Ο Ήλιος της τάξης μας: Συνεργατική δράση

Κατασκευάζουμε τον Ήλιο με τους κανόνες της τάξης μας

2ο Εργαστήριο: Αφηγήσεις & αντικείμενα που συνδέουν σπίτι & σχολείο
με μία … ακτινοκορδέλα

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα 
Οι μαθητές/-ήτριες να:
-να εκφράζονται λεκτικά και μη λεκτικά
- να μοιραστούν προσωπικές εμπειρίες και να επικοινωνήσουν
- να στοχάζονται σε σχέση με τον εαυτό τους και να αναστοχάζονται μέσα από την επαφή με τις αφηγήσεις των άλλων (συγκριτολογική σκέψη, μεταγνώση)
-να διερευνήσουν αποθέματα και ικανότητες
- να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους
-να ακούν ενεργητικά
-να θέτουν ερωτήσεις

Φέρνω κάτι που αγαπώ από το σπίτι και το παρουσιάζω στην ολομέλεια της τάξης