Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

Διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι  ως αρχή για την ενασχόλησή μας με τα σχήματα.

Ζωγραφίσαμε τις διαδρομές που ακολούθησε η Τελίτσα προκειμένου να γνωρίσει τον κόσμο



Τοποθετήσαμε τελίτσες στο πάτωμα και ακολουθήσαμε τις διαδρομές που σχημάτισαν.





Πιάνουμε χρώμα μπλε μόλις σταματήσει η μουσική από το αντίστοιχο τραγούδι.





Καταγραφή ιδεοθύελλας για το πώς μπορούμε να φτιάξουμε το μαγαζάκι μας. Τι θα χρειαστούμε.

Τα παιδιά μας έδωσαν καταπληκτικές ιδέες για το τι χρώμα θα ταίριαζε σε κάθε συναίσθημα, αν ήθελα να φτιάξω έναν πίνακα ζωγραφικής μόνο με συναισθήματα.


Παρακολουθήσαμε το αγαπημένο "παραμύθι με τα χρώματα."







.......και στη συνέχεια αποδώσαμε με τον δικό μας τρόπο ό,τι μας άρεσε ή μας εντυπωσίασε.











Η ιστορία του Μοσχούλη. Τα παιδιά επανέλαβαν την ιστορία και έβαλαν  τις εικόνες στη σειρά. 



 Διαβάσαμε την ιστορία της αλεπούς και τα σταφύλια, παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο" Η αλεπού και ο τρύγος" και χρωματίσαμε το τραγούδι.





Ο δίσκος του Νεύτωνα από μικρά χεράκια.


Βάφουμε τις παλάμες μας καφέ, για την  ζωγραφιά του μήνα.


Έτοιμοι να σβουρίξουν και να δούμε πως χάνονται από το μάτι τα χρώματα και φαίνεται μόνο λευκό φως.




Δραματοποίηση του μύθου "Ο βασιλιάς Μίδας"

































 Τον μήνα Νοέμβριο θα γίνουμε σοφοί σαν τις κουκουβάγιες που φτιάξαμε με τα χεράκια μας.

Με αφορμή το παρακάτω παραμύθι, ξεκινάμε τη συζήτησή μας για το σταφύλι.






Οι πωλήσεις στο μαγαζάκι μας άρχισαν ...και έχουμε και πολύ καλές τιμές!




Η θεά Ίριδα ήρθε για να μας μιλήσει για τα χρώματα αλλά και για το τι κρύβει το όνομά της.




"Ένα γράμμα μια ιστορία".....και το ταξίδι στην αλφαβήτα, ξεκινά.



Ζωγραφίσαμε και μάθαμε να τραγουδάμε το τραγουδάκι "τσιριτρό"





Ετσι  φανταζονται τα παιδιά την θεα Ιριδα.












Πόσες λέξεις μπορώ να βρω που να αρχίζουν απο Α;



Το Α από το αεροπλάνο γεμίζει με Α από τα χεράκια των παιδιών.


Το πείραμά μας για την μίξη χρωμάτων ξεκινά!

Βάλαμε σε τρία ποτήρια νερό και προσθέσαμε στο καθένα ένα από τα τρία βασικά χρώματα.

Ανάμεσα, τοποθετήσαμε ένα άδειο ποτήρι.

Ενώσαμε όλα τα ποτήρια μεταξύ τους με χαρτί κουζίνας.




Και περιμέναμε παρατηρώντας τι θα συμβεί.

Το χαρτί κουζίνας χρωματίστηκε.

Τα άδεια ποτήρια άρχισαν να έχουν χρωματιστό νερό. Και μάλιστα διαφορετικό από αυτό που αρχικά είχαμε τοποθετήσει.


Παιχνίδι χρωμάτων....πιάστε κάτι που να είναι κίτρινο κ.ο.κ.







Με το πέρασμα της ώρας το πείραμα ολοκληρώθηκε!Το νερό μοιράστηκε σχεδόν ισόποσα και η μίξη χρωμάτων πραγματοποιήθηκε με επιτυχία!



Μεταφέραμε το πείραμα στο χαρτί και ο καθένας έκανε τις δικές του μίξεις χρωμάτων.



Μια που έξω βρέχει κόψαμε ομπρελίτσες, κολλήσαμε φύλλα, βάλαμε βροχή και η ομαδική βροχερή μας εργασία είναι έτοιμη.




Υπέροχες εικόνες.



Συζητήσαμε για τη βροχή. Πότε είναι ευλογία Θεού και πότε είναι καταστροφική.


Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου.





Ζωγραφίσαμε τον Ίκαρο.



Ο μύθος του θεού Διόνυσου και των πειρατών.

Ο  Διόνυσος αγναντεύει τη θάλασσα πίνοντας το κρασί του


Τον είδαν όμως κάτι πειρατές ..

Σκέφτηκαν ότι πιθανότατα ήταν κάποιο βασιλόπουλο.






Και αποφάσισαν να τον απαγάγουν για να ζητήσουν λύτρα.


Ξαφνικά, άρχισε να φυσά δυνατός άνεμος

Και μια αρκούδα εμφανίστηκε!


Ο θεός Διόνυσος μεταμορφώθηκε σε λιοντάρι!


Οι πειρατές από την τρομάρα τους έπεσαν στη θάλασσα και μεταμορφώθηκαν σε δελφίνια.



Ο θεός Διόνυσος άφησε ελεύθερο τον τιμονιέρη , τον μόνο πειρατή που κατάλαβε ότι ήταν θεός και δεν ήθελε να του κάνουν κακό.

Ο μύθος με νέους πρωταγωνιστές.















Φτιάξαμε ένα λαχταριστό τσαμπί σταφύλι.



Χρωματίσαμε τον μύθο του θεού Διόνυσου και των πειρατών  για να το κάνουμε βιβλίο για τη βιβλιοθήκη μας.





Πρέπει να οδηγήσουμε το μελισσάκι μας, το bee bot, στο οινοποιείο και στο κρασάκι.



Έτοιμο το παραμύθι μας.

Το εποπτικό μας υλικό για το ΣΤΑΦΎΛΙ

Περιγράφοντας τι βλέπουμε εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας.





Ζωγραφίζουμε το κανόνι της ειρήνης.


Oι ελληνικές σημαίες μας.

Παρακολουθούμε βίντεο με τη ζωή του Αγίου Δημητρίου.




Μια βαλίτσα εμφανίστηκε στην τάξη μας.
Την ανοίξαμε ...

Και βρήκαμε εφημερίδες ..
.
Ένα παλιό ραδιόφωνο, ένα γράμμα, ένα καπέλο στρατιώτη, η ταυτότητά του, μια ελληνική σημαία, κάλτσες και κασκόλ ,γύψο ...
Αναρωτηθήκαμε τίνος είναι όλα αυτά!!!



Από το γράμμα, το παλιό ραδιόφωνο  και τις εφημερίδες καταλάβαμε ότι η βαλίτσα ήταν ενός τραυματισμένου Έλληνα στρατιώτη που πολέμησε στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου, στον πόλεμο του 1940.


Η γωνιά μας αφιερωμένη στην εθνική μας εορτή.





Το σκηνικό μας είναι έτοιμο για την γιορτή μας.

Παρατηρούμε, αναγνωρίζουμε και ταιριάζουμε φθινοπωρινά δέντρα με τους καρπούς τους.






Υπέροχες στιγμές. Οι μεγάλοι να βοηθούν τους μικρότερους. Μπράβο Ελένη.

Το σκηνικό μας για την γιορτή του ΟΧΙ


Μαζευτήκαμε για την γιορτή μας




Είμαστε έτοιμη για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου. Ας αρχίσουν τα ποιήματα και τα τραγούδια.











Παίξαμε στο κουκλοθέατρο την ιστοριούλα "Ασπρογάλανο πανί", που μας εξηγεί πώς η Ελλάδα διάλεξε τη σημαία της.






Είπαμε τα ποιήματά μας








Έτοιμοι για την παρέλασή μας.





















Κόβουμε λωρίδες για να φτιάξουμε τους κουμπαράδες μας για την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης, 31 Οκτωβρίου


Σύνθεση της παροιμίας "Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι" και ετοιμάζουμε την κατασκευή μας για την Παγκόσμια μέρα Αποταμίευσης.





Τα μεγάλα μας νήπια μπόρεσαν και έγραψαν την παροιμία μόνα τους.



Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας ήρθαν και φέτος να μας διδάξουν.






Η Αμπελοφυλίτσα ήρθε για να πει πώς γίνεται το κρασί.





'¨Ετοιμη η κατασκευή μας


Παρακολουθούμε το παραμύθι: Ένα σκουλήκι την ημέρα.





Ζωγραφίζουμε τα λαγούμια από τους τυφλοπόντικές μας.




Παρακολουθούμε το παραμύθι: Ο βασιλιάς Μίδας









Πίνακας ζωγραφικής προς παρατήρηση και συζήτηση με θέμα τον βασιλιά Μίδα.


Παροιμίες για την παγκόσμια μέρα αποταμίευσης.





Δραματοποιήσαμε το παραμύθι.

Ο βασιλιάς μετράει τα χρήματά του.

Ο γέροντας Σειληνός ζητά τη βοήθεια του βασιλιά και της βασίλισσας.

Ο βασιλιάς Μίδας πάει να φάει μια πιπεριά αλλά αυτή γίνεται αμέσως χρυσός.

Η κόρη του πήγε να τον αγκαλιάσει κι έγινε ένα χρυσαφένιο άγαλμα.

Ο βασιλιάς ήταν δυστυχισμένος

Η νεράιδα του δάσους του έδωσε ένα μαγικό φίλτρο κι όλα έγιναν όπως πριν.



Μπαμπάς και κόρη  χαρούμενοι και πάλι. Έτσι, ο Μίδας κατάλαβε ότι η ευτυχία δεν αγοράζεται ούτε με το χρυσάφι όλου του κόσμου.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται με νέους πρωταγωνιστές.











Σύνθεση λέξεων σχετικά με την αποταμίευση. Μετράμε συλλαβές και γράμματα και φτιάχνουμε τον ανάλογο πύργο.




Ευχαριστούμε τον ΟΣΚ που για δεύτερη φορά μας στέλνει έπιπλα. Ευκαιρία να ανανεώσουμε τα τραπέζια και τις καρέκλες μας.


Και δύο παιχνίδια.

Το εποπτικό μας υλικό για την ημέρα της αποταμίευσης.

Οι απαντήσεις των παιδιών.

Οι κουμπαράδες - Κάστρα μας.


Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με πράξεις αγάπης και φτιάξαμε το δικό μας δέντρο καλοσύνης. Το κάθε φύλλο είναι μια πράξη αγάπης που σκέφτηκε κάθε παιδί.










Έτοιμος ο τιμοκατάλογος για το μανάβικό μας.

Μαθαίνουμε το χρώμα κόκκινο που μας τραγουδούν τα Ζουζούνια.


Όσο ακούγεται το τραγούδι, χορεύουμε. Μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά πρέπει να πιάσουν κάτι κόκκινο










Η κατακευή μας για τα φθινοπωρινά φρούτα. Αχ! αυτό το σκουλήκι μέσα στο μήλο!




Ο Τομ το σαλιγκάρι ήρθε για να μας διδάξει τη τα τυπώματα.







Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή δύο παραμύθια για το σταφύλι.


Η αλεπού και τα σταφύλια.


Μιλήσαμε για τις ασχολίες του γεωργού τώρα το Φθινόπωρο.

Δεν υπάρχει πιο όμορφη εικόνα από το να βλέπεις τα παιδιά να βοηθιούνται μεταξύ τους.

Μετά το φαγητό η ώρα της ξεκούρασης. Αυτή τη φορά όλοι κοιμήθηκαν.



Και μια που ξεκουραστήκαμε ώρα για παιχνίδι και μουσικές καρέκλες.

Ο βοηθός μου επιμελείται τη μουσική.

Κόβουμε φύλλα αλουμίνιου για το στεφάνι της ειρήνης, που θα κατασκευάσουμε, αφιερωμένο στην γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.



Η μάγισσα Ζουρζουέλα ήρθε στο σχολείο μας ξαφνικά για να μας δείξει τα μαγικά της-τις μίξεις χρωμάτων.




Προσπαθούμε να ρίξουμε με τη σφεντόνα όσο πιο μακριά μπορούμε το πομ πομ, όπως έκανε ο νάνος στο παραμύθι που μόλις είχαμε  διαβάσει.


Δραματοποίηση του παραμυθιού  "Σαν Παραμύθι". Ο γίγαντας και ο νάνος ζούσαν ειρηνικά και κάθε μέρα χαιρετούσε ο ένας τον άλλον "Γεια σου γείτονα".

Ώσπου μια μέρα ο γίγαντας φόρεσε ένα περίεργο καπέλο , πήρε το όπλο του, πέρασε το ποτάμι και πήγε στο σπίτι του νάνου . Με το όπλο στην κοιλιά του νάνου του είπε "Παραδώσου",

Ο νάνος του απάντησε ΟΧΙ και πήρε την σφεντόνα του. Τότε έγινε κάτι απίστευτο! Ο μικρός νάνος νίκησε τον γίγαντα. Έτσι και οι Έλληνες του Σαράντα, όταν η Ιταλία ζήτησε να της παραδώσουν τη χώρα τους, απάντησαν ΟΧΙ και πολέμησαν γενναία.

Η ιστορία μας επαναλαμβάνεται με άλλους πρωταγωνιστές
















Μια που μιλάμε για το σταφύλι ας το δοκιμάσουμε. Μετά το μεσημεριανό φαγητό ήταν υπέροχο.

Τα μαγικά αποτελέσματα της Ζουεζουέλας.



Είμαστε έτοιμοι να δραματοποιήσουμε την ιστορία"  Ο γίγαντας και ο νάνος"























Σχηματίζουμε το σήμα της ειρήνης με τις παλάμες μας .








Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου.



Ακούμε από τη Σοφία Βέμπο τραγούδια της εποχής .


Ευχαριστούμε πολύ τον κο Βούλιο τον μπαμπά της Ειρήνης για αυτά τα υπέροχα σταφύλια.

και το γλυκό σταφύλι.

22 κουταλάκια μας περιμένουνε να δοκιμάσουμε το γλυκό. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.



Παρακολουθήσαμε πως φτιάχνεται το κρασί.


Ένα σκουλικάκι τρώει το μηλαράκι.


Διαβάσαμε το παρακάτω παραμύθι-ιστορία


Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι. Παρατηρώντας τις εικόνες που περιλαμβάνονται στο παρακάτω κείμενο και λαμβάνοντας υπόψη όσα μάθαμε, φτιάξαμε τη δική μας ιστορία.



 Ετοιμάζοντας την κατασκευή μας για τον Άγιο Δημήτριο.

Με τις παλάμες μας σχηματίσαμε το περιστέρι της Ειρήνης.





Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι : Το κανόνι της Ειρήνης






Κάθε παιδί παίρνει μια καρτέλα και περιγράφει τι συμβαίνει όταν έχουμε ειρήνη και τι όταν έχουμε πόλεμο.


Μαθαίνουμε τον εθνικό ύμνο.

Έτοιμα τα στεφανάκια της ειρήνης.



Τα παιδιά ζήτησαν να πιούνε μούστο κι έτσι φτιάξαμε το δικό μας πατητήρι.


Στολίσαμε και την κουζίνα μας.

Αντί για ποδαράκια εμείς χρησιμοποιούμε χεράκια και πατάμε δυνατά για να βγάλουμε μούστο.




Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και βιάζονταν να δοκιμάσουν. Τους άρεσε πάρα πολύ. Μακάρι να βγάζαμε περισσότερο μούστο, αλλά κατάφεραν να πιούνε όλοι.




Ο πολιούχος μας!


Τα παιδιά κατασκευάζουν την εικόνα του Αγίου Δημητρίου με την τεχνική του ντεκουπάζ.








Το περιστέρι της Ειρήνης από τα χεράκια των παιδιών.


Παιχνίδι στις ελεύθερες δραστηριότητες. Τα παιδιά δημιουργούν.








Κάναμε μπάλες από αλουμινόχαρτο τις βουτήξαμε στο χρώμα και δώσαμε χρώματα στο φθινοπωρινό μας δεντράκι.






Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο που μας μιλά για το Φθινόπωρο. Μας εξηγεί τι συμβαίνει στη φύση, τι γεωργικές εργασίες γίνονται, ποιες γιορτές έχουμε, ποιοι είναι οι μήνες του Φθινοπώρου.

΄


Τοποθετούμε τα πράσινα φύλλα πάνω στο δέντρο, τα κόκκινα και τα κίτρινα κάτω.  Προσοχή!  Πρέπει να τα τοποθετήσω στο σωστό δέντρο ανάλογα με το σχήμα των φύλλων






      Η οικογένεια...άλλοτε και τώρα. Πίνακες ζωγραφικής, αρχαιότητες.



Έτοιμα τα φθινοπωρινά μας δεντράκια




Η γωνια του υπολογιστη ανοιξε αλλά πρέπει να τηρουμε και καποιους κανονες!


 
                          Πολυ δουλεια επεσα σημερα στο κομμωτηριο μας!


                                              Ετσι φανταζονται τα παιδια την οικογενεια τους.












Σημερα καταφεραμε να κρατησουμε το φατσακι της άσχημης συμπεριφφοράς φαλακρο!!!
 Η χαρα μας ηταν απεριγραπτη!!



Το φθινοπωρο μπηκε στο μικροσκόπιο της ταξης μας! Τι μας φερνει, τι κανουν ανθρωποι και ζωα.

                      Μαθαίνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά του Φθινοπώρου.

Τα ομαδοποιούμε. Από τη μια τα λαχανικά και από την άλλη τα φρούτα.





Τα παιδιά βρίσκουν σε κάθε ταμπέλα που τους παρουσιάζεται, τα δυο πρώτα γράμματα. Στη συνέχεια, προσπαθούν να μαντέψουν  π.χ. το φρούτο που το όνομά του αρχίζει από ¨κα¨ ή το λαχανικό που αρχίζει από ¨με¨. Έτσι,τοποθετούμε την ταμπέλα με το όνομα του καθενός εκεί που αντιστοιχεί. 



Με το πιρούνι  ζωγραφίζουμε το χώμα.



Εξω απο το παραθυρο μας εχουμε ενα δεντρο...τι καλυτερο για την εποχικη παρατηρηση της φυσης. Θα παρατηρουμε τις αλλαγες του στο περασμε του χρονου.


              Μαζεψαμε πολλα φυλλα και παρατηρησαμε χρωματα και σχηματα. 
                                     Εντοπισαμε ομοιοτητες και διαφορες.


Μεσα στα φυλλα ειχαμε και μικρους λαθρεπιβάτες...που μπηκαν αμεσως κατω απο τον μεγεθυντικο μας φακό.


Ελευθερες απασχολησεις...η συνεργασία κανει θαύματα!




Ομαδικη εργασια για την οικογενεια. Αντιστοιχουμε παιδια με γονεις αναλογα με τον αριθμο.



Για την καλυτερη λειτουργια της ταξης ορισαμε ποσα παιδιά θα παιζουν σε κάθε γωνια. 
Τα μαθηματικα στην πραξη!!!







Βαζω τα γραμματα στη σωστη σειρα , ωστε να δημιουργηθει η λεξη! 
Πόσα γραμματα εχει, ποσα χτυπήματα/συλλαβές;



Εντοπισαμε και φωτογραφισαμε χελιδονοφωλιες στην αυλη του σχολειου μας. Θα περιμενουμε να ξαναγυρίσουν την Ανοιξη.






Κοιμηθήκαμε, ξεκουραστήκαμε και μόλις στρώσαμε τα κρεβατάκια μας άρχισε ο χορός.



Με αφορμή τα σαλιγκαρακια που μαζεψαμε ,διαβασαμε την ιστορία "Τομ το σαλιγκάρι" και φτιαξαμε με τυπωματα από φελλο το σπιτακι του, προσπαθωντας να χρωματιζω κυκλικα συμφωνα με το σχημα του καβουκιού του.


                          Την ώρα της ελεύθερης απασχόλησης.



Μάθαμε για τον κύκλο της ζωής του μήλου








                Κόβουμε τα μήλα για να φτιάξουμε την κατασκευή μας.



Έτοιμο το τρισδιάσταστο μήλο μας. Όμως, το λιγουρεύτηκε κι ένα γλυκό σκουληκάκι, όπως το τραγούδι "το σκουλήκι και το φιρίκι".

Μαθαίνουμε το παρακάτω ποιηματάκι 

Το εποπτικό μας υλικό για το φθινόπωρο.



   

              Ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το παρακάτω τραγούδι











 Παρακολουθούμε "Το Παραμύθι με τα χρώματα" ως εισαγωγή στο αντίστοιχο θέμα και στη συνέχεια ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.








Φτιάχνουμε ένα ουράνιο τόξο με τα χεράκια μας.


                             Αινιγματα σχετικα με το φθινοπωρο.




         Το Μαγαζάκι μας αποφασίσαμε να το κάνουμε Μανάβικο με το όνομα

                                                        ¨ Ο Φρεσκούλης¨



          Εν ώρα λειτουργίας... Έχει πέσει πολύ δουλειά. Ξεπούλησε στο τέλος.


              Μετά τα ψώνια μας στο μανάβικο ετοιμάζουμε το γεύμα μας.

                                         Πυρετός και στην κουζίνα.


Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο την Κοκκινοσκουφίτσα. Ένα παραμύθι λίγο διαφορετικό. Η Κοκκινοσκουφίτσα προσπαθεί να πείσει τον λύκο να φορέσει μάσκα. Τα παιδιά το αγάπησαν και γέλασαν πολύ.






Αφού παρατηρήσαμε τον εαυτό μας- τι χρώμα μάτια και μαλλιά έχουμε- τα σημειώσαμε και τα μετρήσαμε και στη συνέχεια ο καθένας προσπάθησε να ζωγραφίσει, όσο πιο πιστά μπορούσε, τον εαυτό του. Ιδού τα πορτρέτα μας!!!



Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα των ζώων. Παρακολουθήσαμε με τα παιδιά ένα υπέροχο βιντεάκι για τους 4 φίλους. Ένα βιντεάκι που στηρίζεται στην συνεργατικότητα και στη φιλία.


Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα. Ένα παραμύθι που μας μιλά για τη διαφορετικότητα αλλά και τη μοναδικότητα του καθένα μας.






Διαπιστώνουμε κι εμείς πόσο μοιάζουμε αλλά και πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας. Διαφέρουμε στο  ύψος, στο χρώμα των μαλλιών, των ματιών, στη φωνή και σε τόσα άλλα.



Ζωγραφίζουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας ,γράφουμε σε ένα χάρτινο μπαλόνι το όνομά μας και  διακοσμούμε την πόρτα της τάξης μας.



 

Αναγνώριση αρχικού γράμματος από το όνομά μας. Που ταιριάζω να μπω; Πόσοι μαζεύονται σε κάθε γράμμα; Γιατί η Αποστολία και οι Ειρήνες μας μπήκαν εκεί; Τι συμβαίνει με το αρχικό γράμμα τους; Το ίδιο συμβαίνει και με το όνομα της κυρίας Αίθρας!



 Παιχνίδι με το όνομά μας. Πόσα γράμματα έχει; Τόσα τουβλάκια θα βάλω στη σειρά. Ποιος έχει το πιο μακρύ όνομα και άρα τα πιο πολλά γράμματα; Ο Κωνσταντίνος με 12!






Διαβάσαμε ένα υπέροχο κείμενο για το ρομαντικό ραντεβού που χάλασε η γάτα η Λουλού. Άρεσε πάρα πολύ στα παιδιά απάντησαν στις ερωτήσεις κατανόησης και δώσανε και δικό τους τέλος στην ιστορία μας.

Ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία μας.









Η κάμπια μας που κουβαλάει το όνομά μας. Βλέπω το όνομά μου, ταυτίζω τα γράμματα, τα βάζω στη σειρά και το ξαναδημιουργώ!


Στα πλαίσια της συζήτησής μας για τη μοναδικότητα του καθενός φτιάξαμε την ταυτότητά μας.








Βρίσκουμε, με τη βοήθεια της καρτέλας, το όνομά μας και το τοποθετούμε στο παρουσιολόγιό μας.




Καλωσορίζουμε τον Οκτώβριο με αυτό το όμορφο ποίημα.







Παίζουμε στις γωνιές του Νηπιαγωγείου

Το εστιατόριό μας είναι έτοιμο και οι πελάτες μας τρώνε.
Η κουζίνα πήρε φωτιά.

Άλλοι σφουγγαρίζουν


Αναφερόμενοι στην άσκηση σεισμού που κάνουμε κάθε χρόνο στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ετοιμάσαμε την τσάντα έκτακτης ανάγκης. Επιλέξαμε ποια αντικείμενα είναι απαραίτητα και ποια όχι.
















Τα παρακάτω αποφασίσαμε ότι δεν χρειάζεται να τα βάλουμε μέσα στην τσάντα.

                           Συμπληρώσαμε και αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

 
Χορεύουμε τα καβουράκια.

Τι κάνουμε όταν η γη χορεύει. Με τη βοήθεια του βιβλίου προετοιμαζόμαστε σωστά για τον σεισμό.
Ο μύθος του γίγαντα Εγκέλαδου.









Παρακολουθούμε βιντεάκια για τον σεισμό.



Τραγουδούμε μαζί με τα Ημισκούμπρια το τραγούδι του σεισμού.






Κάνουμε προσομοίωση του σεισμού, αξιοποιώντας μια τροχήλατη βάση που έχουμε στην τάξη.

                                    Σεισμός με λίγα ρίχτερ.

                                            Σεισμός με πολλά ρίχτερ.






Ταυτίζουμε τις φωτογραφίες μας σε μέγεθος Α3 με το πορτρέτο μας και...τα γέλια ξεκινούν!!!




                     Τα ονόματά μας είναι έτοιμα. Ευχαριστούμε καμπιούλα!






Ώρα για ένα κουρεματάκι ή ένα χτενισματάκι στο κομμωτήριό μας.

Μετά την άσκηση σεισμού που πραγματοποιήσαμε ετοιμάζουμε το βραβείο συμμετοχής μας.

                   Το ηφαίστειό μας ετοιμάζεται σιγά σιγά να εκραγεί.











Κάνουμε ένα ακόμα πείραμα. Τα δυο πράσινα κουτιά είναι δυο τεκτονικές πλάκες που καθώς πλησιάζουν η μια την άλλη γεννιέται ένα βουνό ή ένα νησί.








Χορεύουμε το τραγούδι ΣΕΙΣΜΟΣ και μόλις τα Ημισκούμπρια λένε το ρεφρέν μπαίνουμε όλοι κάτω από τα τραπέζια της τάξης.













Τοποθετούμε τις καρτέλες στη σωστή στήλη

Μαθαίνουμε τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης.




Παρακολουθούμε βιντεάκια σχετικά με το σεισμό.









Όταν η γη σταματήσει να χορεύει χωρίς πανικό, ο ένας πίσω από τον άλλο συγκεντρωνόμαστε στην μπροστινή αυλή μας.








                          Το εποπτικό μας υλικό για τον σεισμό.



Στην τάξη μας εμφανίστηκαν δυο καινούργια φατσάκια. Ελέγχουν συμπεριφορές και τήρηση κανόνων και το μανταλάκι κάθε παιδιού τοποθετείται στο ανάλογο. Τι ξεχάσαμε; Τί δεν πήγε καλά; Την επόμενη φορά καλύτερα!!!

Διαβάσαμε το παραμύθι: Το μαγικό καπέλο της γιαγιάς μου. Αφιερωμένο σε όλες τις γιαγιάδες και όλους τους παππούδες που γιορτάζουν την 1η Οκτωβρίου

                                            Κανόνες για την τουαλέτα.

                                                Κανόνες για την τάξη

Μιλήσαμε για την οικογένειά μας, τι μας αρέσει να κάνουμε όλοι μαζί και ποιους κανόνες μπορούμε να ακολουθήσουμε για να είμαστε όλοι χαρούμενοι.


 Διαβάσαμε και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το ποιήμα : Η γελαστή οικογένεια.



                       Φτιάχνουμε καρτούλα για τον παππού και τη γιαγιά που γιορτάζουν.


                          Αφήσαμε το γλυκό, μικρό μας αποτύπωμα για αυτούς που αγαπάμε
                                               και τους γράψαμε και όμορφα λογάκια.


Ο Άρης ο Σαλιγκάρης ήρθε στην τάξη μας για να μας βοηθάει κάθε μέρα να βρούμε την ημερομηνία.


                                                 Ο πίνακας των τεσσάρων εποχών.


Κάθε μέρα παρατηρούμε τον ουρανό, μιλάμε για τα καιρικά φαινόμενα και βάζουμε το βελάκι στη σωστή θέση.


             Οι 12 μήνες του χρόνου είναι άλλος ένας πίνακας που δουλεύουμε καθημερινά το πρωί.


Θέσαμε κανόνες για τη σωστή λειτουργία του σχολείου μας και υπογράψαμε όλοι πως θα τους τηρούμε.

Έτοιμη η κάρτα για την γιορτή του Παππού και της Γιαγιάς



          Ο παππούς και η γιαγιά πάνε στο σχολείο για να πάρουν το εγγονάκι τους που σχολάει.








                 Μετά το πρωινό μας η ομάδα υπηρεσίας φροντίζει για την καθαριότητα της τάξης.













      Παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο: Οι ταλαιπωρίες του Παππού.




                                Το όνομά μας "γραμμένο" με πηλό


      Το εποπτικό υλικό για την παγκόσμια ημέρα του Παππού και της Γιαγιάς.

Τι απάντησε  κάθε παιδί στην ερώτηση : Γιατί αγαπώ τον παππού και την γιαγιά.

                                         Τα τραγουδάκια που μαθαίνουμε 

                         Το ημερολόγιό μας φέτος έχει ως θέμα την ΖΟΥΓΚΛΑ

Τραγουδάμε παίζοντας ρυθμικά τα μουσικά μας όργανα.



                           Παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο "Τα παθήματα του παππού"
 

Ζωγραφίζουμε το τραγούδι 




Μαθαίνουμε ευγενικά λογάκια για να αποφύγουμε τις συγκρούσεις. Κάθε φορά που η συμπεριφορά μας δεν είναι καλή μία καραμελίτσα βγαίνει από το βάζο.


                                                        Το Φθινόπωρο και τα παιδιά του

Υπογράφουμε με τα χεράκια μας τους κανόνες  καλής συμπεριφοράς.

Ήρθε η νεράιδα του Φθινοπώρου για να μας μιλήσει για το φθινόπωρο .

Παιχνίδι με τους κανόνες συμπεριφοράς. Πρέπει να περάσεις απέναντι πατώντας μόνο στις καλές συμπεριφορές. Αν πατήσεις κόκκινο χάνεις και ξαναρχίζεις από την αρχή.



Περνάμε απέναντι με χέρια και πόδια



Περνάμε με διάφορους τρόπους και με κουτσό.

Η ώρα της ξεκούρασης. Άλλοι κοιμούνται.......


και άλλοι διαβάζουν παραμύθια. Κάνουμε ησυχία, γιατί σεβόμαστε τους φίλους μας που θέλουν να ξεκουραστούν.


Ώρα για παιχνίδι. Το αγαπημένο μας παζλ. Πάτα πάνω στο σύνδεσμο και καλή διασκέδαση.