Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Ιανουάριος

Συνθέτοντας τη λέξη Χειμώνας.



                        Παρατηρούμε και παίζουμε με το ομοίωμα τους σώματός μας.





                                             Έτοιμα τα χιονανθρωπάκια μας από πηλό.




Ζωγραφίζουμε τους 12 μήνες αθλητές που τρέχουν και πηδούν τα εμπόδια στο γήπεδο του χρόνου.






Ομαδική κατασκευή: Το γήπεδο του χρόνου.

Κάθε παιδί ζωγράφισε τον δικό του αθλητή και τον τοποθετεί στο γήπεδο.



Ζωγραφίζουμε τους 3 Ιεράρχες


                     Κατασκευή για τους τρεις Ιεράρχες- εκκλησίστες με σοφά λόγια από μέσα.









                                       Εικονόλεξα με σοφά λόγια των 3 Ιεραρχών




Ατομική κατασκευή : Η πυραμίδα με τους 3 Ιεράρχες.


Ένα ποίημα για την κυρά Διατροφή, που μας τονίζει πόσο σημαντικό είναι το πρωινό.



                                                Μαθαίνουμε να παίζουμε ντόμινο.

                              Ελεύθερες δημιουργίες με ζωγραφική, κολάζ, γκλίτερ κ.α.


                                 Αποτυπώνουμε στο χαρτί το ταξίδι της τροφής μέσα μας.



"Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" Ακούω την ιστορία, βάζω τις εικόνες στη σωστή σειρά και ταιριάζω τις συμπληρωματικές εικονίτσες.



Συζητήσαμε για τις οικογένειες των τροφών και τις κάναμε βιβλιαράκι για να τις ζωγραφίσουμε.



Συμπληρώσαμε ένα σταυρόλεξο με τα τρόφιμα. 





 Ώρα για παιχνίδι. Αν με το ζάρι πετύχουμε υγιεινή τροφή προχωράμε δύο κουτάκια μπροστά, αν πάλι πετύχουμε ανθυγιεινή τροφή , ένα βήμα πίσω. Νικητής αυτός που θα φτάσει πρώτος στο τέρμα.









Χειροτεχνία το γάντι που φιλοξένησε τα ζωάκια. Τα παιδιά με τη βοήθεια του γαντιού μπορούν να εξιστορίσουν το παραμύθι στους γονείς τους.





Από πηλό φτιάχνουμε χιονανθρωπάκια.


                          Φτιάχνουμε με πηλό που μας περίσσεψε ελεύθερες δημιουργίες.



                                                  Η Βασιλική και οι δημιουργίες της....


Ζωγραφίζουμε το παραμύθι : Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες





Ζωγραφική και κολάζ την ώρα της ελεύθερης απασχόλησης.



                             Αποτυπώσαμε με μεγάλη επιτυχία τον κύκλο του νερού.












                                                            Μικροί γιατροί εν δράσει.


                                                           Βάψαμε τις κατασκευές μας.

Ομαδική κατασκευή, η διατροφική πυραμίδα
Το ταμπλό μας για τη διατροφή

Κόψανε, κολήσανε και δημιούργησαν καταπληκτικά κολλάζ.




Συζητήσαμε για την σωστή διατροφή, είδαμε στον υπολογιστή την Νέλι να τους εξηγεί για την πυραμίδα της διατροφής και ΄΄ηρθε η ώρα να φτιάξουμε τη δική μας πυραμίδα.









Έτοιμη η πυραμίδα μας.



Μετά την ώρα της ξεκούρασης το κέφι δεν λείπει ποτέ. Άλλοι προσπαθούν ακόμα να ξυπνήσουν.....

Γράφουμε  το σύνθημά μας: ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ   και κολλάμε τις ομάδες τροφίμων στη σωστή θέση  για να σχηματιστεί η διατροφική πυραμίδα, όπως την κατασκευάσαμε ομαδικά την προηγούμενη μέρα.




                                               Άσκηση ηρεμίας υπό τις οδηγίες της Ιωάννας.


      Ο Μιμίκος ο γιατρός μας μίλησε για τα πνευμόνια μας και κάναμε ασκήσεις παρατήρησης της                                                        αναπνοής μας και ενδυνάμωσής της.




Κάνουμε ζέσταμα για να περάσουμε τα εμπόδια όπως οι 12 μήνες αθλητές (τραγούδι από τη Λιλιπούπολη , κατάλληλο για την εκμάθηση της ακολουθίας και των χαρακτηριστικών  του κάθε μήνα  του χρόνου )

Ο αγώνας ξεκίνησε

Η ατομική κατασκευή πλαστικοποιήθηκε  για να γίνει σουπλά για το σπίτι ώστε να θυμόμαστε πάντα τι πρέπει να τρώμε για να είμαστε υγιείς και δυνατοί.


                                                                       Το Ιατρείο μας

Παρακολουθώντας το πρόγραμμα : ΔΙΑΤΡΟΦΗ στο ολυμπιακό μουσείο.

Ομαδοποιούμε τις τροφές στην διατροφική πυραμίδα.
Γινόμαστε μάγειρες και φτιάχνουμε ατομικά υγιεινά πιτσάκια με κασέρι κι ελιές















Μέχρι να ψηθούν τα πιτσάκια παίξαμε με το ζυμαράκι,  κάνοντας ό,τι σχέδιο ήθελε ο καθένας, από χιονανθρώπους μέχρι γράμματα και ζωάκια.



Ομαδική φωτογραφία,στο τέλος του προγράμματος


Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος. Γύρισαν στο σχολείο χαρούμενα , με ένα πλατύ χαμόγελο. Λαχταρούσαν να φάνε την πίτσα τους.

Ετοιμάσαμε ένα σουπλά και στο πιάτο μας βάλαμε υγιεινά φαγητά.





ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Χρωματίζουμε το 2019

Κόβουμε 
Κολλάμε χιονονιφάδες και αστεράκια.

Έτοιμες οι κορώνες για τους πρίγκιπες και τις πριγκίπισσες της νέας χρονιάς.

                                              Ετοιμάζουμε τον χιονάνθρωπο του 2019


Ο Ιανουάριος έχει πολλά παρατσούκλια. Έτσι και εμείς σκεφτήκαμε τα δικά μας ανάλογα με το χαρακτήρα μας ή τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά.




 

Μετά από τόσο χιόνι είμαστε έτοιμοι για έλκηθρο.

Ζωγραφίζουμε την πιο όμορφη ανάμνησή μας από τις χριστουγεννιάτικες γιορτές.




Την ώρα της ξεκούρασης άλλοι κοιμούνται.........


και άλλοι απλά ξεκουράζονται!!!!!


Κάθε μέρα κι ένα χειμωνιάτικο παιχνίδι. Όσο ακούγεται η μουσική το καπέλο πάει από κεφάλι σε κεφάλι και μόλις η μουσική σταματήσει, το παιδί που φοράει το καπέλο θα πρέπει να μας πει μία χειμωνιάτικη λέξη.


Ανακατεύουμε τα γάντια των παιδιών. Πρέπει να βρούνε γρήγορα τα δικά γάντια τους και να τα φορέσουνε.




Παρακολουθούμε κουκλοθέατρο με θέμα τη χειμερία νάρκη.



Δραματοποίηση μιας χειμωνιάτικης ιστορίας όπου μια χελωνίτσα μαθαίνει τι είναι χειμερία νάρκη.
Οι μικρές χελωνίτσες και οι γονείς τους.
Τα αρκουδάκια μας
Τα μυρμήγκια μας.
Τα σκιουράκια μας
Τα σκαντζοχοιράκια μας .
Όλοι ετοιμάζονται για τον χειμώνα, ο καθένας με τον δικό του τρόπο.

Το παγωμένο μας πουλάκι, μία όμορφη χειροτεχνία.


                                                 Η πόρτα μας ντύθηκε χειμωνιάτικα.

                 Πειράματα με νερό και πάγο. Παγοκύστες σε σχέδια που τρελαίνουν τα παιδιά.

          Βάλαμε μικρά παιχνιδάκια στο νερό και τα βάλαμε στην κατάψυξη. Τι θα πάθουν;

Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή το υπέροχο ουκρανικό παραμύθι "Το γάντι" και φυσικά το παίξαμε, γιατί τους άρεσε πολύ. Ο κύριος με το γάντι και ο σκύλος του.

Τα ζωάκια που ανυπομονούν να μπουν στο γάντι.









Βάλαμε στη σειρά τα ζώα που μπήκαν στο γάντι.

                    Τα παιχνίδια μας πάγωσαν. Τώρα τι κάνουμε; Πώς θα τα ξεπαγώσουμε;


                                                 Τα γυρνάμε ανάποδα και δεν πέφτουν!!!



   Αρχίζει η προσπάθεια απελευθέρωσης από τον πάγο, σύμφωνα με τις ιδέες που έδωσαν τα παιδιά!





           Κάποιος σκέφτηκε να το χτυπήσουν στο πάτωμα για να σπάσει και να βγει το απολίθωμα.


                                                           
                                                         ...βέβαια γεμίσαμε πάγους.


Ευχαριστούμε τον Σύλλογο για τα βασιλοπιτάκια και για τα δώρα που μας έφεραν για τα παιδιά που θα κέρδιζαν το φλουρί. Πολλά μπράβο στην Κωνσταντίνα και στην Ξένια που πέτυχαν το φλουρί, να είναι πάντα τυχερές.

                                      Στο πρωινό μας φάγαμε και τα βασιλοπιτάκια μας
.

                    Η Ξένια μας κέρδισε το φλουρί. Μπράβο Ξένια. Πάντα τυχερή να είσαι!


                                                   ...και φυσικά πήρε και το δωράκι της.

Ξεκίνησε η λειτουργία της δανειστικής  βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο μας.Συζητήσαμε μερικούς κανόνες χρήσης του βιβλίου..Γνωρίσαμε τα στοιχεία πλοκής μιας ιστορίας και διαβάσαμε ένα ινδικό παραμύθι : Τα βιβλία είναι μάτια μαγικά.
Ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.


                               Οι προβλέψεις μας για τα πειράματα σχετικά με το νερό.

Σκέψεις και προτάσεις σχετικά με το πως θα σώσουμε το απολίθωμα/παιχνίδι από τον πάγο.



Ακόμα και το μελισσάκι μας ψάχνει να βρει με ποια σειρά μπήκαν τα ζωάκια μέσα στο γάντι.


Δραματοποιούμε το παραμύθι "Τα βιβλία είναι μάτια μαγικά"
Ό Καπίλ παίρνει από τη μητέρα του  φαγητό  για να το πάει στον πατέρα του που εργάζεται.,
Στο δρόμο,σκοντάφτει σε ένα κουκουνάρι , καθώς πάντα διαβάζει ένα βιβλίο.
Ξανασκοντάφτει.
Εμφανίζεται η θεά της σοφίας και του πραγματοποιεί  μια ευχή, να έχει μάτια και στα πόδια για να μπορεί να διαβάζει περπατώντας.
Έτσι , κατάφερε να φτάσει  στον πατέρα του ,  να του δώσει το φαγητό του χωρίς να ξανασκοντάψει και συνεχίζοντας πάντα το διάβασμα του βιβλίου του .
Η ιστορία μας επαναλαμβάνεται με νέους κάθε φορά  πρωταγωνιστές.